Odkryj, jak zautomatyzować pracę w firmie! To nagranie szkoleniowe pomoże Ci lepiej poznać SaldeoSMART i efektywnie wykorzystać jego możliwości w codziennej pracy.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie dedykowane jest klientom biur rachunkowych, posiadającym konto SaldeoSMART.
Z nagrania:
- Dowiesz się czym jest SaldeoSMART
- Nauczysz się konfigurować swoje konto, przesyłać dokumenty i wystawiać faktury
- Odkryjesz funkcje, które ułatwiają komunikację z biurem rachunkowym i oszczędzają Twój czas
- Poznasz zaawansowane opcje, takie jak automatyczne łączenie transakcji z dokumentami czy integracja z bankiem
- Zobaczysz, jak generować raporty i korzystać z modułu KSeF
Prowadzący: Aneta Świętoniowska, Wojciech Dral
_______________________________________________________________________
Pytania zadane na czacie podczas szkolenia
Kliknij w pytanie, a otrzymasz odpowiedź
W jaki sposób można generować dane do przelewu w Saldeo?
Odpowiedź: Opcja przelewów bankowych dostępna jest z poziomu listy dokumentów. Należy wyświetlić listę dokumentów dla których chce się przygotować przelewy i zaznaczyć te pozycje, dla których będzie się generowało przelewy.
Więcej informacji w artykule: Praca z listą dokumentów - Przelewy
Czy w Saldeo jest moduł obiegu dokumentów?
Odpowiedź: Tak, SaldeoSMART posiada pakiet Ekspert z obiegiem dokumentów. Pakiet dostępny jest dla biur rachunkowych oraz dla Firm. Jeżeli Państwo są Klientem biura proszę o kontakt z biurem rachunkowym, aby uzyskać informację czy biuro posiada pakiet z odczytem dokumentów.
Gdzie możemy sprawdzić liczbę kredytów?
Odpowiedź: Ilość dostępnych kredytów w pakiecie jest widoczna po stronie profilu biura księgowego. Natomiast jeżeli klient dołączył do SMARTduet i ma wykupioną swoją własną pulę kredytów, to ilość kredytów będzie widoczna pod ikoną SMARTduet.
Wyciągi bankowe są dzienne, a ja bym chciała mieć możliwość na koniec miesiąca ściągnąć cały WB, czy to będzie możliwe?
Odpowiedź: Automatyczne połączenie z bankiem pozwala na pobieranie transakcji z rachunku bankowego na listę transakcji do SaldeoSMART. Transakcje pobierane są automatycznie codziennie rano. Możliwe jest również ręczne pobieranie transakcji bezpośrednio z rachunku bankowego na listę transakcji. Transakcje te, agregowane są w ramach tzw. wyciągu dziennego. Nie jest to dosłowny wyciąg, nie będzie w SaldeoSMART dostępnego PDF wyciągu. Zapis tworzony jest głównie po to, aby można było agregować transakcje, które są pobierane w ramach danego dnia.
Co to KSeF i czy jest obowiązkowy?
Odpowiedź: KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur, to platforma służąca do wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych w formie elektronicznej. KSeF ma na celu ujednolicenie procesu fakturowania w Polsce i ułatwienie wymiany danych między przedsiębiorcami a administracją skarbową. KSeF będzie obowiązkowy dla każdego przedsiębiorcy od 1 lutego 2026 roku.
Więcej informacji na temat KSeF i jego funkcjonowania w SaldeoSMART znajdziesz na stronie: Wysyłanie faktur do KSeF
W Saldeo jest funkcja: wyróżnij duplikat ale nie działa, to znaczy nie zaznacza faktur dodanych dwukrotnie
Odpowiedź: Należy zweryfikować czy zostały spełnione parametry które pozwalają wykrywać duplikaty. Mechanizm weryfikuje następujące parametry:
- zakres dat dla dodanych dokumentów - system sprawdza poprzedni i obecny rok dodania dokumentu,
- czy występuje ten sam kontrahent (po id, nie po NIP),
- czy jest ten sam numer po normalizacji: do małych liter, usuwane wszystko poza literami i cyframi. Normalizacja jest robiona w celu wykrycia duplikatów nawet jeśli OCR zrobi literówki.
Więcej informacji w artykule: Duplikaty dokumentów
Czy za poziom dostępnych funkcji obsługi w Saldeo odpowiada biuro rachunkowe które udzieliło nam dostępu?
Odpowiedź: Tak, to Biuro Rachunkowe decyduje jakie moduły udostępnia klientowi. Moduły jakie biuro rachunkowe może udostępnić klientowi są uzależnione od pakietu SaldeoSMART na jakim jest Biuro Rachunkowe. Inaczej jest w przypadku programu SMARTduet - tutaj szereg modułów jest dostępnych po wejściu przez Państwa do programu i zakupieniu pakietu kredytów.
Gdy dokument ma kilka stron i mam zrobione osobne zdjęcia, to przy dodawaniu każda strona staje się osobną pozycją, można to jakoś inaczej dodać? (zauważyłam, że w aplikacji są zdjęcia seryjne, ale tu chodzi mi o przypadek, że już mam wcześniej sfotografowany dokument i żebym nie musiała robić zdjęć na nowo)
Odpowiedź: Ewentualnie można połączyć ręcznie pliki po odczycie (jeżeli nie są w formacie JPG) lub przygotować odpowiednio plik przed dodawaniem jako jeden dokument wielostronicowy.
Więcej informacji w artykule: Połącz dokumenty
Czy jeśli faktury zamieściłam np. z lutego w styczniu to czy mogę zamiast usunąć i zamieści ponownie to da się je przesunąć do lutego za pomocą jakiejś funkcji?
Odpowiedź: Istnieje możliwość przeniesienia dokumentów między miesiącami, ale funkcja dostępna jest dla użytkownika biura rachunkowego.
Czy admin może nowemu użytkownikowi ograniczyć dostęp do modułu “dodawanie dokumentów” tylko do "dodawania " z ograniczeniem innych funkcjonalności typu, przeglądanie całości zamieszczonych dokumentów, usuwania dokumentów, czy edytowania
Odpowiedź: Tak, administrator może ograniczyć dostęp użytkownika do modułu "dodawanie dokumentów" tylko do samej funkcjonalności dodawania, blokując inne opcje, takie jak przeglądanie, usuwanie i edytowanie dokumentów.
Czy jest pula funkcji, która jest dostępna bez kredytów czy wszystkie wymagają korzystania z kredytów?
Odpowiedź: Większość funkcji w SaldeoSMART wymaga kredytów, jednak istnieją pewne podstawowe funkcje, które mogą być dostępne bezpłatnie. Najlepiej skontaktować się z biurem rachunkowym lub z działem obsługi klienta SaldeoSMART, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat dostępnych funkcji bezpłatnych.
Jak zmienić nazwę skróconą kontrahenta - nie mogę tego zrobić ze swojej pozycji czy z pozycji administratora jest to możliwe?
Odpowiedź: Administrator konta może zmienić nazwę skróconą kontrahenta w Saldeo.
Czy kontrahent wpisany podczas wprowadzenia dokumentu - zapisuje się do bazy i już jest na przyszłość.
Odpowiedź: Tak, kontrahent dodany na dokumencie również zapisuje się w bazie kontrahentów w SaldeoSMART i jest dostępny dla przyszłych dokumentów.
Gdzie można sprawdzić jakie dokładnie moduły są dostępne w konkretnych pakietach?
Odpowiedź: W pierwszej kolejności należy skontaktować się z Biurem Rachunkowym i zapytać o dostępne opcje (wszystko zależy od przyjętego modelu współpracy z biurem i podziale wzajemnych obowiązków we współpracy). Jeśli chcą Państwo sprawdzić jakie konkretnie moduły może udostępnić Państwu Biuro Rachunkowe - taka informacja znajduje się na naszej stronie - cennik - zakładka "korzyści dla klienta" https://www.saldeosmart.pl/cennik/biuro.
Proszę sprawdzić również, czy BR udostępniło Państwu opcję dołączenia do SMARTduet.
Do czego służy opcja odczytywania? nie mam takiej funkcji w swojej wersji aplikacji
Odpowiedź: Aby nie tracić czasu na ręczne uzupełnianie danych z faktur, można skorzystać z funkcji odczytywania (OCR) danych z faktury. Jeżeli nie posiadają Państwo możliwości odczytu zachęcamy do kontaktu z biurem rachunkowym w celu udostępnienia tej opcji lub dołączenie do programu SMARTduet (o ile biuro dołączyło do programu współpracy) i uzyskanie uprawnień do odczytu i zarządzania kredytami. Administrator SaldeoSMART w konfiguracji konta widzi informacje dostęp do modułów. Jeżeli jest uprawnienia do odczytywania zobaczy: Odczytywanie dokumentów.
Czy można dodać w jednym pliku kilka faktur - np. jeden plik ze skanera, a w nim 50 faktur?
Odpowiedź: Oczywiście, jednak warto pamiętać o wyborze odpowiedniej polityki cięcia pliku, aby mechanizm mógł skutecznie podzielić dokument na poszczególne faktury.
Więcej informacji w artykule: Ustawienie polityki cięcia dokumentów
Czy jest możliwość odczytu pozycji towarowych czy jedynie wartości/stawek VAT?
Odpowiedź: W SaldeoSMART istnieje możliwość odczytu pozycji towarowych z faktur. Aby skorzystać z tej funkcji, biuro musi wykupić tą dodatkową funkcję do swojego pakietu.
Czy jest możliwość aby faktury gotówkowe były automatycznie oznaczone jako zapłacone?
Odpowiedź: Biuro rachunkowe ma możliwość po swojej stronie skonfigurowania parametru: po odczytaniu ustawiaj dla faktur płatnych gotówką i kartą, że dokument zapłacony.
Dokąd trafiają te dokumenty wysyłane mailowo? Kto wprowadza te dokumenty do bazy?
Odpowiedź: Dokumenty wysłane mailem trafiają do listy dokumentów w SaldeoSMART, do odpowiedniego miesiąca i roku, które zostały wskazane w temacie wiadomości (lub do bieżącego miesiąca, jeśli nie podano). Dokumenty te są dodawane do bazy danych. Proces wprowadzania dokumentów do bazy danych jest zautomatyzowany, ale wymaga autoryzacji poprzez kod PIN lub zaufany adres e-mail. Po dodaniu dokumenty są widoczne dla Ciebie i Twojego biura rachunkowego, które może je dalej przetwarzać.
Więcej informacji w artykule: Dodawanie dokumentów do SaldeoSMART e-mailem - jak to działa
Czy można dodawać dokumenty przez email bez kodu PIN, nie dodając adresu do email zaufanego ?
Odpowiedź: Nadawca wiadomości musi w tytule podać albo kod PIN ustawiony w SaldeoSMART albo jego adres musi być dodany do listy adresów autoryzowanych.
Więcej informacji w artykule: Dodawanie dokumentów do SaldeoSMART e-mailem - jak to działa
Czy konto bankowe ma byc wpisane z PL czy PL można usunąć i moze byc bez ?
Odpowiedź: W numerze konta bankowego, który wprowadzamy w systemie SaldeoSMART, przedrostek "PL" może, ale nie musi być obecny. Brak tego przedrostka nie wpłynie w żaden sposób na prawidłowe funkcjonowanie mechanizmu.
Czy wysyłając dokumenty przez maila system dzieli je na konkretne kategorie? Czy trzeba je przerzucić ręcznie, że to jest kosztówka, a to faktura sprzedażowa?
Odpowiedź: Przesyłając dokument mejlem można określić typ dokumentu. Więcej szczegółów co powinien zawierać temat wiadomości znajduje się w SaldeoSMART, w konfiguracji konta.
Jak z aplikacji mobilnej dodać Fv wielostronicową
Odpowiedź: Tak, można dodać ustawiając tryb "seria zdjęć".
Więcej informacji w artykule: Dodawanie faktur wielostronicowych
Jak dodać raport miesięczny, jest za długi na foto, Czy można dodać w 2 częściach?
Odpowiedź: Raport miesięczny może być dodany do listy dokumentów w SaldeoSMART, ponieważ system umożliwia dodawanie różnego rodzaju dokumentów np. jako typ Inne. Dodam tylko, że dane z raportu nie zostaną odczytane, gdyż odczytujemy dane z faktur.
Gdy program odczytuje fakture nie zawsze odczytuje kwote vat tylko kwote brutto ,rowniez nie odczytuje nazwy kontrahenta
Odpowiedź: Mogą się zdarzyć błędy odczytu lub brak odczytanych danych. Niektóre typy dokumentów mogą wymagać ręcznej korekty. Nie unikniemy takich przypadków. Proszę przesłać dokument do weryfikacji na adres obsluga@saldeosmart.pl
To wystawianie faktur jest również darmowe? Jeśli nie mam opcji wystawiania to z księgową się kontaktować?
Odpowiedź: Wystawianie faktur w SaldeoSMART jest darmowe. Jeśli nie masz opcji wystawiania faktur, upewnij się, że Twoje konto ma odpowiednie uprawnienia. W razie problemów skontaktuj się ze swoją księgową lub biurem rachunkowym, aby zweryfikować dostępność tej funkcji w Twoim koncie. W SMARTduet funkcja jest uruchamiana automatycznie. Wystawianie faktur uwarunkowane jest pakietem SaldeoSMART na jakim jest Biuro Rachunkowe.
Możesz również zapoznać się z instrukcją wystawiania faktur i pracy na liście faktur: Wystawianie faktur i praca na liście faktur
Czy można dodawać faktury imienne bez vat jak klient nie jest vatowcem, albo jak klient chce tylko paragon a nie mamy kasy fiskalnej?
Odpowiedź: Tak, w SaldeoSMART możesz wystawiać faktury imienne bez VAT, jeśli klient nie jest płatnikiem VAT. Wystarczy, że podczas wystawiania faktury wybierzesz opcję "dla nievatowca".
A fakturę WDT można wystawić?
Odpowiedź: Tak, w SaldeoSMART możesz wystawić fakturę WDT (Wewnątrzwspólnotowa Dostawa Towarów). System umożliwia fakturowanie w różnych walutach, co jest niezbędne przy transakcjach WDT.
Dodatkowe informacje na temat wystawiania faktur w SaldeoSMART znajdziesz tutaj: Wystawianie faktur i praca na liście faktur
Pytanie apropo faktur sprzedażowych i płatności za nie - czy Saldeo odczytuje z wyciągów czy dany dokument sprzedażowy (wystawiany przez nas) został zapłacony
Odpowiedź: W SaldeoSMART jest funkcjonalność pozwalająca na automatyzację rozliczeń transakcji z dokumentami i fakturami. System łączy transakcje z fakturami na podstawie różnych kryteriów, takich jak kwota i dane kontrahenta. W panelu dostępne są raporty i listy, które pokazują, które faktury zostały zapłacone, a które wciąż czekają na płatność. Możesz znaleźć te informacje w następujących miejscach:
- Lista Faktur: Na liście faktur znajduje się kolumna "Zapłata", która wskazuje status płatności dla każdej faktury (np. zapłacone, niezapłacone, przeterminowane).
- Lista Transakcji: Po połączeniu transakcji z fakturami, na liście transakcji widoczny jest status rozliczenia.
- Raport Rozrachunki z Kontrahentami: Ten raport generuje zestawienie faktur i płatności, pokazując saldo dla każdego kontrahenta.
Czy nie i czy jest taki raport w panelu pokazujący co i kiedy zostało zapłacone, a co wciąż pozostaje do zapłaty?
Odpowiedź: Tak, raport Rozrachunki z Kontrahentami pokazuje, co i kiedy zostało zapłacone, a co wciąż pozostaje do zapłaty.
Czy na liście dokumentów można wyciągnąć na widok dodatkowe kolumny? np GTU czy inne procedury
Odpowiedź: Obecnie w SaldeoSMART nie ma możliwości dodawania dodatkowych kolumn (np. GTU, procedury) na listę dokumentów. Dostępne kolumny są predefiniowane. Zachęcam do kontaktu z naszym działem obsługi klienta i zgłoszenia sugestii, aby w przyszłości taka opcja się pojawiła.
Czy jest możliwość , aby przy terminie płatności była podana liczba dni jaką wybraliśmy?
Odpowiedź: Na chwile obecną nie mamy takiej opcji. Natomiast jest to ciekawa sugestia, przekażemy ją do właściwego działu rozwoju.
Jak zmienić ilość dni w wezwaniu do zapłaty ?
Odpowiedź: W tej sytuacji należałoby zmienić termin płatności bezpośrednio na fakturze, ponieważ informacja ta jest zaciągana z detali faktury wystawionej.
Czy jest możliwość wystawiania Not obciążeniowych?
Odpowiedź: SaldeoSMART nie posiada funkcjonalności wystawienia not obciążeniowych.
Czy w miejscu na fakturze “sprzedawca” można umieścić numer telefonu i e-mail
Odpowiedź: Tak, na fakturze możesz umieścić numer telefonu oraz adres e-mail. Informacje te można wpisać w polu "Uwagi" do faktury.
Informacje na temat wystawiania faktur znajdziesz w instrukcji obsługi: Instrukcja obsługi dla Klienta Biura
Ile jest wart kredyt
Odpowiedź: Koszt kredytu zależy od wybranego pakietu oraz liczby kredytów zawartych w abonamencie.
Czy faktury sprzedażowe i wezwania do zapłaty można wysyłać tylko dla faktur wystawionych w Saldeo? Czy również faktur przez nas dodanych do systemu?
Odpowiedź: Wezwania do zapłaty oraz przypomnienie o płatności można wysyłać tylko dla faktur wystawionych w SaldeoSMART.
Nie pojawia mi się opcja rozliczenia, czy to kwestia pakietu jaki posiadam?
Odpowiedź: Należy skontaktować się ze swoim biurem rachunkowym, by udostępniło ten moduł na Państwa koncie.
Czy można połączyć transakcję z umową?
Odpowiedź: Transakcje można połączyć z fakturami kosztowymi lub sprzedażowymi. Inne typy dokumentów czyli np. umowa nie podlegają łączeniu.
Czy dwa konta użytkownika ( ta sama firma, ale dwa odrębne rodzaje usług ) mogą być zintegrowane z jednym bankiem i wtedy Saldeo sobie “poradzi”
Odpowiedź: Jeżeli mamy te sam numer rachunku wprowadzony na dwóch osobnych kontach firm w Saldeo, to nie powinno być problemów z obsługą integracji oraz rozliczeń.
Czy można zmienić widok przy opisie WB, by rozszerzyć część opisu po lewej stronie
Odpowiedź: Dziękujemy za sugestię, przekażemy do naszego zespołu rozwoju produktu.
Czy jeśli chce się zintegrować z bankiem to muszę utworzyć konto na Unifiedpost?
Odpowiedź: Tak, integracja z bankiem w SaldeoSMART wymaga przejścia przez platformę Unifiedpost Group, która jest partnerem SaldeoSMART w zakresie otwartej bankowości. Unifiedpost posiada licencję KNF i zapewnia bezpieczne połączenie z Twoim bankiem. Podczas konfiguracji integracji, będziesz przekierowany na stronę Unifiedpost Payments S.A. w celu uzyskania zgód na pobieranie informacji o transakcjach. Pamiętaj, że zgoda jest ważna przez 180 dni i wymaga odnowienia.
Szczegółowe informacje na temat integracji z bankiem znajdziesz w artykule:
Automatyczna integracja SaldeoSMART z bankiem - instrukcja użytkownika.
Czy moduł kasa dotyczy kasy fiskalnej?
Odpowiedź: Moduł KASA w SaldeoSMART nie dotyczy kasy fiskalnej. Służy on do prowadzenia ewidencji operacji gotówkowych w firmie, czyli rejestrowania wpływów i wypłat gotówki (dokumenty KP i KW) oraz generowania raportów kasowych. Moduł ten nie jest zintegrowany z kasami fiskalnymi.
Więcej informacji na temat modułu KASA znajdziesz w artykule: Moduł KASA - instrukcja
Ustawieniach konta mam wymienione Raporty, ale nie widzę tego w pasku menu po lewej stronie, czemu tak się dzieje?
Odpowiedź: Dostęp do modułów i funkcji w SaldeoSMART, w tym do Raportów, zależy od uprawnień nadanych przez Twoje biuro rachunkowe. Jeśli w ustawieniach konta widzisz informację o dostępie do Raportów, ale nie widzisz ich w menu po lewej stronie, skontaktuj się ze swoim biurem rachunkowym i upewnij się, że masz nadane odpowiednie uprawnienia. To biuro rachunkowe konfiguruje, które moduły są dla Ciebie widoczne.
Czy takie raporty można generować nie ze względu na koszty a ze względu na sprzedaż, aby móc uzyskać informację np. z jakim kontrahentem mamy najbardziej zyskowną współpracę?
Odpowiedź: Obecnie dysponujemy jedynie raportami kosztowymi. Planujemy jednak wprowadzenie opcji raportów sprzedażowych. Gdy tylko wdrożenie zostanie zrealizowane, poinformujemy Państwa o tym w osobnych komunikatach.
Rozrachunki z kontrahentami - ok pokazuje sumę zaległości dla każdego kontrahenta, ale jak sprawdzić których dokumentów na danym kontrahencie zaległość dotyczy?
Odpowiedź: Obecnie nie ma takiej funkcjonalności. Sugerujemy kontakt z biurem rachunkowym lub działem obsługi klienta SaldeoSMART w celu zgłoszenia sugestii.
Czy można generować raport na podstawie komentarzy - np. po nazwach projektów
Odpowiedź: Pole "Komentarz", umiejscowione na górze szczegółów dokumentu, nie jest powiązane z raportami. Raporty można generować jedynie na podstawie wymiarów. Istnieje jednak możliwość utworzenia wymiaru o nazwie "Komentarz", w którym można wprowadzać informacje, co umożliwi ich uwzględnienie w generowanych raportach.
Pytanie zasadnicze : co z dokumentami i w ogóle zawartością Saldeo po zakończeniu współpracy z biurem? co należy zrobić by nie stracić swoich dokumentów?
Odpowiedź: Przed zakończeniem współpracy z biurem istnieje możliwość wyeksportowania wszystkich dokumentów które chcesz zachować. Możesz to zrobić, pobierając dokumenty w formie archiwum ZIP lub korzystając z innych opcji eksportu dostępnych w SaldeoSMART.
W jaki sposób przekazuję raport miesięczny do biura z kasy fiskalnej?
Odpowiedź: Proszę ustalić sposób przekazywania raportów z kasy, bezpośrednio ze swoim biurem.
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.