Aplikacja mobilna SaldeoSMART
Ogólne informacje
- Aplikacja SaldeoSMART została przygotowana dla systemów iOS i Android.
- Aby ją pobrać, należy wyszukać w sklepie hasło: SaldeoSMART.
- Aplikacja SaldeoSMART jest przygotowana dla użytkowników systemu w wersji online, którzy logują się od strony Panelu Firmy (klienta biura rachunkowego) oraz dla użytkowników Panelu Księgowego.
AppStore: Google Play:
Logowanie do aplikacji
Użytkownik - ten sam login, który jest używany do zalogowania się w aplikacji przez przeglądarkę internetową.
Kod - kod należy ustawić w Konfiguracji konta. W tym celu należy zalogować się do SaldeoSMART przez przeglądarkę internetową i wejść w ustawienia,
a następnie w ostatniej sekcji, na dole strony, ustawić kod dla aplikacji mobilnej. Kod składa się z minimum 6 cyfr.
Po zalogowaniu się do SaldeoSMART i kliknięciu w widoczne jest menu:
Logowanie biometryczne
Do aplikacji mobilnej można zalogować się za pomocą danych biometrycznych takich jak odcisk palca (Android i iOS), skan tęczówki oka lub twarzy (iOS). Opis jak ustawić i zalogować się za pomocą biometrii znajduje się w artykule Logowanie biometryczne w aplikacji mobilnej.
Dostępne funkcjonalności
W ramach aplikacji mobilnej zostały przygotowane funkcjonalności: dodawanie dokumentu, wyszukiwanie dokumentów, wyszukiwanie faktur sprzedaży oraz Panel Główny z dostępem do podstawowych wyników firmy.
Po zalogowaniu się po stronie Panelu Księgowego w pierwszej kolejności należy wybrać firmę z listy firm, do której użytkownik ma dostęp, a następnie można korzystać z funkcji aplikacji.
Zakres dostępnych funkcjonalności zależy od posiadanego pakietu oraz uprawnień użytkownika w SaldeoSMART.
Wyszukiwanie dokumentów
Wyszukiwanie dokumentów odbywa się po kliknięciu ikony filtra w prawym dolnym rogu. Po uzupełnieniu danych klikamy w przycisk Pokaż.
Szczegóły dokumentów
Typ dokumentu można zmienić po kliknięciu w ikonę "ołówka":
W dolnej części ekranu znajdują się ikony dotyczące szczegółów dokumentów, po kliknięciu w które można przejść do osoby odpowiedzialnej, zapłaty, zmienić etap oraz pobrać i wysłać plik.
a) Osoba odpowiedzialna
b) Zmień etap
c) Zapłata
d) Więcej
Po kliknięciu w Wyślij pojawia się okienko, w którym można napisać własną treść wiadomości dołączanej do wysyłanego dokumentu:
Podgląd dokumentów
Komentarze
Załączniki
Wyszukiwanie faktur sprzedaży
Aby wyszukać interesującą nas fakturę wystarczy kliknąć w ikonę filtra znajdującą się w prawym dolnym rogu, następnie uzupełnić dane i kliknąć przycisk Pokaż.
Ogólne informacje o fakturze
Po wejściu w informacje o fakturze dostępne są dwa przyciski: Szczegóły i Akcje.
Z poziomu Szczegółów widoczne są detale faktury, natomiast pod Akcjami znajduje się możliwość wysłania faktury do KSeF oraz jej pobranie.
Zastępstwa w obiegu
W aplikacji mobilnej istnieje możliwość ustawiania zastępstw w obiegu dokumentów podczas nieobecności. Zasada działania tej funkcjonalności opisana jest w artykule: Zastępstwa w obiegu w aplikacji dokumentów.
Raport po wymiarach
Funkcjonalność dostępna jest w menu bocznym, nad rozrachunkami z kontrahentem.
Wybór wymiarów raportu
Wybierz jeden lub dwa wymiary, na podstawie których generowany będzie raport. Po wybraniu wymiarów i wartości kliknij "Generuj raport".
Interpretacja raportu
Raport jest przedstawiony w formie graficznej (wykresu). Wykres jest klikalny, a po kliknięciu w daną kolumnę wyświetlane są szczegółowe informacje.
Na wykresie wyświetlane są trzy maksymalne wartości dla danej pary wymiarów.
Dostępne jest podsumowanie wykresu oraz legenda, ułatwiająca interpretację danych.
Raport miesięczny
Raport możesz przeglądać w ujęciu miesięcznym z możliwością zmiany miesiąca.
Dodawanie dokumentów
Aplikacja mobilna SaldeoSMART pozwala na dodawanie dokumentów w formacie PDF oraz zdjęć z telefonu.
Można również korzystać z systemu plików bezpośrednio z telefonu (dodawanie z dowolnego folderu) oraz przesyłać do SaldeoSMART dokumenty otrzymane w mailu w formacie plików PDF.
Dodawanie plików zapisanych w telefonie
1. Chcąc dodać dokument zapisany w telefonie wybieramy opcję +Dodaj dokument
2. Po wyborze opcji Wybierz pliki otworzą się miejsca zapisywania plików w telefonie, może to być bezpośrednio dysk telefonu lub folder na nim utworzony, dysk Google (dla telefonów z systemem Android) lub iCloud (dla telefonów z systemem iOS).
Dodatkowym udogodnieniem jest to, że od teraz użytkownicy mogą dodać więcej niż 1 plik, ponieważ umożliwiliśmy szybkie załączanie nawet do 10 plików.
3. Po wyborze plików określamy parametry dodawania dokumentów w SaldeoSMART.
Dodawanie dokumentów otrzymanych e-mailem
Przykład użycia dla faktur otrzymanych e-mailem:
Dodawanie zdjęć z aparatu telefonu
1. Postępujemy podobnie jak w przypadku dodawaniu plików zapisanych w telefonie i klikamy +Dodaj dokument
Po zrobieniu zdjęcia przechodzimy do widoku, na którym możemy dodać zdjęcie do Saldeo, klikając w przycisk Gotowe.
2. Dalsze kroki wyglądają tak samo jak przy dodawaniu pliku.
Seryjne dodawanie zdjęć faktur wielostronicowych
Jeżeli Twoja faktura jest wielostronicowa możesz zrobić serię zdjęć poszczególnych stron.
W tym celu możesz od razu skorzystać z opcji Zrób serię zdjęć lub robiąc pojedyncze zdjęcie przejdź w tryb seryjny, klikając na ikonę zmiany trybu:
Masz fakturę wielostronicową? Zrób serię zdjęć! Limit zdjęć wynosi 20.
Zacznij od pierwszego zdjęcia, a następnie zrób zdjęcia wszystkich stron po kolei. Liczba zrobionych zdjęć będzie widoczna na ikonie trybu.
Kliknij Dalej – wszystkie zdjęcia zostaną połączone w jeden plik.
Gotowe! Dodaj nowy dokument wielostronicowy do SaldeoSMART.
Program SMARTduet a aplikacja mobilna
Czy wiesz, że jeśli biuro rachunkowe przystąpi do programu współpracy SMARTduet, po stronie klienta biura pojawi się nowa zakładka w menu bocznym, a dodatkowo będzie można zobaczyć tę informację na stronie głównej.
Od tej chwili klient biura rachunkowego będzie mógł z poziomu aplikacji również przystąpić do programu, zakupić swój wybrany pakiet kredytów oraz mieć dostęp do panelu zarządzania kredytami w każdej chwili.
Więcej o programie SMARTduet w aplikacji mobilnej przeczytasz w instrukcji SMARTduet w aplikacji mobilnej.
2. Przechodzimy na ekran, gdzie wybieramy opcję Zrób zdjęcie i zostajemy przekierowani do widoku z możliwością wykonania zdjęcia. Za pomocą strzałki możemy wrócić do poprzedniego ekranu, a klikając w ikonę błyskawicy zrobić zdjęcie z lampą błyskową.
2. Po zrobieniu zdjęcia przechodzimy do odpowiedniego widoku, na którym możemy pobrać je (ikona pobierania) lub dodać do Saldeo, klikając w przycisk Gotowe.
3. Dalsze kroki wyglądają tak samo jak przy dodawaniu pliku.
Program SMARTduet a aplikacja mobilna
Czy wiesz, że jeśli biuro rachunkowe przystąpi do programu współpracy SMARTduet, po stronie klienta biura pojawi się nowa zakładka w menu bocznym, a dodatkowo będzie można zobaczyć tę informację na stronie głównej.
Od tej chwili klient biura rachunkowego będzie mógł z poziomu aplikacji również przystąpić do programu, zakupić swój wybrany pakiet kredytów oraz mieć dostęp do panelu zarządzania kredytami w każdej chwili.
Więcej o programie SMARTduet w aplikacji mobilnej przeczytasz w instrukcji SMARTduet w aplikacji mobilnej
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.