Z nagrania szkolenia które odbyło się 19.03 poznasz lepiej funkcjonalności SaldeoSMART oraz dowiesz się jak efektywnie wykorzystać jego możliwości w codziennej pracy.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie dedykowane jest klientom biur rachunkowych, posiadającym konto SaldeoSMART.
Z nagrania:
- Dowiesz się czym jest SaldeoSMART
- Nauczysz się konfigurować swoje konto, przesyłać dokumenty i wystawiać faktury
- Odkryjesz funkcje, które ułatwiają komunikację z biurem rachunkowym i oszczędzają Twój czas
- Poznasz zaawansowane opcje, takie jak automatyczne łączenie transakcji z dokumentami czy integracja z bankiem
- Zobaczysz, jak generować raporty i korzystać z modułu KSeF
Prowadzący: Aneta Świętoniowska, Wojciech Dral
_______________________________________________________________________
Odpowiedzi na pytania zadane na czacie podczas szkolenia
Konfiguracja i ustawienia
1. Jak wejść do modułu Konfiguracja?
Aby przejść do modułu Konfiguracja w SaldeoSMART, należy kliknąć ikonę kół zębatych, która znajduje się w górnym, prawym rogu ekranu. Szczegółowe informacje na temat konfiguracji różnych elementów w SaldeoSMART dostępne są w instrukcji: Ustawienia konta SaldeoSMART
2. Czy można zmienić login użytkownika po utworzeniu konta?
Niestety, nie ma możliwości samodzielnej zmiany loginu użytkownika w SaldeoSMART po utworzeniu konta. Aby zmienić login, należy zgłosić taką dyspozycję do Biura Obsługi Klienta w formie pisemnej na adres obsluga@saldeosmart.pl. Pamiętaj, że pierwsza zmiana loginu jest bezpłatna, ale każda kolejna zmiana to koszt 50 zł netto za login. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: Zmiana loginu
Funkcjonalności systemu
3. Czy w Saldeo można tworzyć oferty dla Klientów czy tylko można tutaj wystawiać faktury?
Niestety Saldeo nie posiada możliwości przygotowywania ofert.
4. Jak zaznaczyć płatność w ratach?
W przypadku płatności w ratach za daną fakturę, można skorzystać z płatności częściowych. W tym celu, podczas dodawania płatności do faktury, należy wpisać kwotę odpowiadającą wpłaconej racie. System zapamięta częściową płatność, a na fakturze pozostanie informacja o kwocie pozostałej do zapłaty. Płatności częściowe znajdują się w szczegółach danej faktury kosztowej, na dole strony, pod podsumowaniem.
5. Czy można ustawić integrację z bankami w SaldeoSMART korzystając z rachunków walutowych w bankach krajowych?
Obecnie automatyczna integracja z bankami w SaldeoSMART, realizowana we współpracy z Unifiedpost Group, umożliwia łączenie się zarówno z rachunkami prowadzonymi w PLN, jak i rachunkami walutowymi w polskich bankach. Oznacza to, że można skonfigurować automatyczne pobieranie transakcji dla rachunków walutowych prowadzonych przez krajowe banki.
Numeracja dokumentów
6. Czy jest możliwe nadanie na sztywno LP dokumentom? W tej chwili w zależności jak posortujemy dokumenty ta liczba porządkowa LP jest płynna.
W SaldeoSMART numery porządkowe (LP) na liście dokumentów są generowane dynamicznie i zależą od aktualnego sposobu sortowania i filtrowania listy. W związku z tym, nie ma możliwości trwałego, niezmiennego przypisania numeru LP do konkretnego dokumentu. Numeracja ta służy jedynie do orientacji w aktualnie wyświetlanej liście.
7. Czy po zamknięciu miesiąca dokumentom przypisują się numery stałe?
Po zamknięciu miesiąca w SaldeoSMART, numery porządkowe (LP) dokumentów na liście nadal pozostają dynamiczne i zależą od aktualnego sortowania i filtrowania. Zamknięcie miesiąca nie wpływa na numerację LP, która jest generowana na bieżąco dla danego widoku listy dokumentów.
Kontrahenci i faktury
8. Co to za numer, który pojawia się w polu Nabywca, po nazwie kontrahenta w nawiasie?
Numer widoczny w nawiasie to id kontrahenta, które jest widoczne w pasku przeglądarki jak wejdziemy w detale danego kontrahenta w bazie kontrahentów.
9. Czy można wysłać fakturę do kontrahenta później, nie w momencie wystawiania faktury?
Tak, istnieje możliwość wysłania faktury do kontrahenta w późniejszym terminie, a nie bezpośrednio w momencie jej wystawiania. W momencie tworzenia faktury, należy wybrać opcję Dodaj fakturę. Faktura trafi na listę faktur.
Aby wysłać fakturę w późniejszym terminie, należy:
- Przejść do Listy faktur (Faktury → Lista faktur)
- Odszukać fakturę, która ma zostać wysłana
- Kliknąć ikonę koperty w kolumnie "Akcje" przy wybranej fakturze
Pod warunkiem, że kontrahent posiada uzupełniony adres e-mail w systemie, faktura zostanie wysłana. W przeciwnym wypadku konieczne będzie uzupełnienie danych kontrahenta.
Dodatkowo, istnieje możliwość zbiorczego wysyłania faktur do kontrahentów. W tym celu należy zaznaczyć wybrane faktury na liście i wybrać opcję "Zmiany zbiorcze → Wyślij dokument kontrahentowi". Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule: Zbiorcze wysyłanie faktur
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.