O czym warto pamiętać podczas pracy z SaldeoSMART?
Przedstawiamy Państwu zbiór dobrych rad i praktyk, jak sprawnie i szybko wykorzystać możliwości aplikacji w celu optymalizacji weryfikacji oraz kategoryzacji faktur.
1. Etap skanowania: optymalizacja działań
- Nie układamy dokumentów przed skanowaniem – tym można zająć się na końcu, gdy dokumenty są odpowiednio posortowane w aplikacji i przeniesione
z SaldeoSMART do programu księgowego. - Nie kategoryzujemy bardzo skomplikowanych faktur – jeśli dokumenty jakiejś firmy wymagają bardzo rozbudowanego księgowania i mimo kategoryzacji
w SaldeoSMART trzeba jeszcze sporo zmieniać po przeniesieniu do programu księgowego, lepiej wykorzystać system do odczytu danych i przenieść same dane, a księgowanie dokończyć w programie księgowym. Wybór modelu pracy zależy od indywidualnej decyzji.
2. Uzupełnianie dat: błyskawiczne uzupełnianie dat podczas weryfikacji
Zobacz na przykładzie jak można otrzymać datę 1.03.2024 dla dokumentów dodanych do marca 2024 – wystarczy, że w odpowiednim polu wpiszesz:
|
Jeśli chcesz zmienić datę o kilka dni do przodu lub wstecz skorzystaj z kalendarza, który znajduje się po prawej stronie pola z datą.
3. Dodawanie nowego kontrahenta: ułatwienie sprawdzania danych kontrahenta
Pobierz z GUS dane kontrahenta po jego numerze NIP. Bez sprawdzania odczytanych danych zawsze masz pewność, że są one aktualne i będą poprawnie przeniesione do programu księgowego.
Dla kontrahentów unijnych jest dostępna opcja sprawdzenia i pobrania danych tego kontrahenta z bazy VIES.
4. Zbiorcze działania na Liście Dokumentów: szybka kategoryzacja
Zaznacz na liście dokumentów w SaldeoSMART wiele dokumentów, wybierz Edytuj dokumenty i przypisz im wspólne kategorie.
Dzięki temu bez konieczności przechodzenia przez kolejne faktury możesz za jednym razem zmienić wybrane dane dla wielu dokumentów równocześnie.
5. Korzystanie z klawiatury podczas weryfikacji i kategoryzacji:
Aby przyspieszyć pracę nad weryfikacją i kategoryzacją dokumentów przygotowaliśmy szereg skrótów klawiszowych.
Lista dostępnych skrótów klawiszowych dostępna jest po kliknięciu w ikonę “pytajnika” na Liście dokumentów.
Dostępne skróty klawiszowe:
Dodaj dokument Ctrl+Insert
Pokaż skróty klawiszowe Ctrl+Shift+/
Wyszukiwanie
Otwórz filtry Ctrl+Alt+Spacja
Usuń filtry Ctrl+Alt+B
Zastosuj filtr "Moje" Ctrl+Alt+J
Przejdź do wyszukiwarki Ctrl+Alt+M
Tryby
Tryb podstawowy/eksportu Ctrl+Alt+P
Duplikaty Ctrl+Alt+Q
Ukryj/pokaż nagłówek strony Ctrl+Alt+H
***
Materiał niniejszy pochodzi z cyklu miniprzewodników rozsyłanych drogą mailową przez 10 kolejnych tygodni każdemu nowemu użytkownikowi SaldeoSMART.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.