____________________________________________________________________________
Zamiast ręcznie dodawać wyciągi bankowe w PDF sprawdź, czy Twój bank jest na liście banków z automatyczną integracją: Lista banków umożliwiających automatyczne połączenie z SaldeoSMART
Dzięki temu:
- Nie musisz pamiętać o dodawaniu wyciągów.
- Transakcje automatycznie przesyłają się z rachunku do SaldeoSMART.
Jeżeli natomiast nie możesz skorzystać z automatycznej integracji z bankiem - możesz dodać do SaldeoSMART wyciąg bankowy w PDF.
1. Wyciągi - lista wyciągów
1.1 Warunki jakie musi spełniać wyciąg
Wyciągi, które będziesz dodawał do SaldeoSMART powinny spełniać kilka warunków:
✅ Wyciągi muszą być w formacie PDF, pobrane bezpośrednio z systemu bankowego jako dokument elektroniczny i dotyczyć jednego numeru rachunku.
✅ Sprawdź czy odczytujemy wyciągi Twojego banku Lista obsługiwanych banków
✅ Banki posiadają wiele różnych formatów wyciągów elektronicznych. Istnieje możliwość, że jakiś format nie został uwzględniony w systemie i nie zostanie odczytany.
✅ Nie odczytasz formatów typu csv, xls, mt940 oraz skanów wyciągów.
✅ Nie odczytasz wyciągów zbiorczych (np. z wielu kont bankowych w jednym pliku lub wielu wyciągów dla tego samego rachunku w jednym pliku).
✅ Sprawdź czy rachunek bankowy z wyciągu znajduje się w konfiguracji konta SaldoSMART
Jak ograniczyć dostęp do rachunku bankowego tylko dla wybranych osób? (instrukcja dla klienta biura)
1.2 Dodawanie wyciągu do SaldeoSMART
Zakładając, że spełnione zostały warunki wyciąg możesz dodać:
a) korzystając z menu bocznego +Dodaj -> Wyciąg
b) bezpośrednio w sekcji Wyciągi -> Lista wyciągów
Po wybraniu +Dodaj otwarte zostanie okno dodawania wyciągu/wyciągów.
Na początku wybierz okres do którego chcesz dodać PDF oraz możesz zaznaczyć czy wyciąg ma się automatycznie odczytać:
Dla wyciągów bankowych nie działa mechanizm dodawania mailem.
W sekcji dotyczącej powiadomień, będziesz informowany o statusach:
Na liście wyciągów będziesz miał dostępne informacje:
- numer wyciągu oraz jego ID
- nazwę pliku
- numer rachunku którego dotyczył odczyt
- transakcje powiązane - liczba transakcji bankowych odczytanych z wyciągu
- kiedy i przez jakiego użytkownika wyciąg zostałdodany
- status wyciągu
- w kolumnie akcje możliwość pobranie PDF wyciągu lub jego usunięcie, które możliwe będzie po wcześniejszym usunięciu transakcji
2. Lista transakcji
Po odczytaniu wyciągu klikają pokaż w kolumnie Transakcje powiązane możesz przejść bezpośrednio na listę odczytanych transakcji.
🔷 Na liście transakcji dostępne są informacje:
- data płatności,
- opis płatności,
- kontrahent - dane zostaną zaprezentowane jeżeli dane kontrahenta znajdują się w bazie kontrahentów w SaldeoSMART, w innym przypadku możliwość ręcznego uzupełnienia danych kontrahenta,
- typ transakcji,
- kwota,
- dokument powiązany,
- kwota po rozliczeniu,
- status rozliczenia,
- rozliczenie (możliwość ręcznego dodanie rozliczenia z dokumentami i/lub fakturami)
🔷 Nad listą transakcji dostępne są Filtry z rozbudowaną możliwości wyszukiwania transakcji, po zdefiniowanych kryteriach. Wcześniej można zaznaczyć, czy wyszukiwanie dotyczy uznań czy obciążeń:
🔷 Jeżeli masz aktywną integrację z bankiem, to również będzie możliwość ręcznego pobrania transakcji wprost z rachunku bankowego
🔷 Po zaznaczeniu transakcji aktywna staje się funkcja
SaldeoSMART rozpocznie łączenie transakcji z najbardziej pasującymi do nich dokumentami/fakturami, a status będzie dostępny w kolumnie Rozliczenie.
🔷 Transakcje odczytywane z wyciągu bankowego pomniejszają pulę kredytów:
1 kredyt = 3 transakcjom
_________________________________________________________________________________________
Przeczytaj artykuły:
Status transakcji z wyciągu bankowego
Łączenie transakcji bankowych z dokumentami i fakturami - instrukcja dla klienta biura
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.