Artykuł opisuje integracje SaldeoSMART z programem Insert Nexo.
REWIZOR NEXO
Do zaimportowania dokumentu, nie jest wymagany schemat importu (jak w przypadku Insert GT).
Aby zaimportować dokument do programu Rewizor NEXO należy przejść do:
Księgi → Dekretacja dokumentów → zakładka Dekretacja dokumentów → Komunikacja → Pobierz off-line EDI++
Wybieramy odpowiedni plik w formacie .epp, który wcześniej wyeksportowaliśmy z Saldeo, następnie zaznaczamy dokumenty, który chcemy zaimportować i Wczytaj
Przy pierwszym imporcie
Musimy utworzyć profil nadawcy dokumentów:
Sposób komunikacji: Off-line
Nazwa dowolna, sugerujemy np. SALDEO
Po utworzeniu profilu nadawcy przechodzimy ponownie Komunikacja → Pobierz off-line EDI++, następnie wybieramy odpowiedni plik w formacie .epp, który wcześniej wyeksportowaliśmy z Saldeo, następnie zaznaczamy dokumenty, który chcemy zaimportować i Wczytaj. Wybieramy nadawcę i OK.
Zaimportowane dokumenty trafią na listę dokumentów w Dekretacja dokumentów.
RACHMISTRZ NEXO
Do zaimportowania dokumentu, nie jest wymagany schemat importu (jak w przypadku Insert GT).
Dla Rachmistrza NEXO import dokumentów wygląda analogicznie jak dla Rewizora.
Schematy dekretacji Rewizor NEXO
Przed dekretacją dokumentów w programie Rewizor NEXO, należy wcześniej utworzyć schematy dekretacji.
Tworzenie Schematu dekretacji
Aby utworzyć nowy schemat należy wyszukać frazę “schematy dekretacji” a następnie nacisnąć “+ Dodaj”.
Przykładowy schemat dekretacji faktury zakupowej poniżej:
W polu “Warunek wyboru” wybieramy Kategoria dokumentu = (w tym miejscu wybieramy kategorię, którą wybraliśmy na dokumencie w SALDEO)”
Uwaga!
Jeżeli w polu “Opis operacji” wybierzemy Podtytuł dokumentu, po zadekretowaniu w tym polu ukaże się tekst jaki wpisaliśmy na tym dokumencie w Saldeo w polu “Opis”.
Pozostałe pola w tym przede wszystkim “Pozycje zapisu” zależą od indywidualnych ustawień i preferencji klienta.
Szczegółowy opis dotyczący tworzenia schematu dekretacji dokumentu znajduje się pod tym linkiem:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1858%2Crewizor-nexo-tworzenie-schematu-dekretacji-dla-faktury-zakupu-krok-po-kroku.html#
Po zadekretowaniu dokumentu (schematem powyżej), dokument będzie widoczny w “Ewidencji VAT zakupu”. Po wejściu w ten zapis na zakładce “Dokument księgowy” będzie dekretacja, którą ustawiliśmy w schemacie:
Schematy dekretacji Rachmistrz NEXO
Przed dekretacją dokumentów w programie Rewizor NEXO, należy wcześniej utworzyć schematy dekretacji.
Tworzenie Schematu dekretacji
Aby utworzyć nowy schemat należy wyszukać frazę “schematy dekretacji” a następnie nacisnąć “+ Dodaj”.
Przykładowy schemat dekretacji faktury kosztowej:
W polu “Warunek wyboru” wybieramy Kategoria dokumentu = (w tym miejscu wybieramy kategorię, którą wybraliśmy na dokumencie w SALDEO)”
Uwaga!
Jeżeli w polu “Opis operacji” wybierzemy Podtytuł dokumentu, po zadekretowaniu w tym polu ukaże się tekst jaki wpisaliśmy na tym dokumencie w Saldeo w polu “Opis”.
Pozostałe pola w tym przede wszystkim “Pozycje zapisu” zależą od indywidualnych ustawień i preferencji klienta.
Po zadekretowaniu dokumentu (schematem powyżej), dokument będzie widoczny w “Ewidencji VAT zakupu”. Po wejściu w ten zapis na zakładce “Dokument księgowy” będzie dekretacja, którą ustawiliśmy w schemacie:
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.