Zanim rozpoczniesz eksport transakcji wraz z rozliczeniami do Optimy pamiętaj o ustawieniu integracji wyciągów.
Jak to zrobić przeczytasz w naszej instrukcji: Odczytywanie wyciągów bankowych - instrukcja
Kroki jakie należy wykonać, aby móc eksportować transakcje wraz z rozliczeniami:
1. W pierwszej kolejności należy wyeksportować do programu księgowego dokumenty i faktury.
2. Następnie transakcje bankowe muszą być rozliczone z ww. dokumentami i fakturami.
3. Dopiero wtedy eksportowany wyciąg zawiera dodatkowe dane dot. rozliczeń.
UWAGA:
🔷eksport transakcji wraz z rozliczeniami zadziała tylko z nowo eksportowanymi danymi faktur i dokumentów (wcześniej eksportowane nie zawierały powiązania transakcji z fakturą / dokumentem,
🔷u klienta bez SaldeoSYNC eksport transakcji z rozliczeniami nie zadziała,
🔷przy imporcie wyciągów trzeba mieć zaznaczoną oprócz opcji importu "Raporty kasowe/bankowe" również opcję importu "Rozliczenia".
A jak to wygląda w praktyce?
Uzupełniony w Saldeo dokument
Należy wyeksportować do Optimy:
W Optimie, w Rozliczenia tego dokumentu
widać Status: nie rozliczone
Teraz następuje połączenie transakcji z wyciągu z dokumentem:
W kolejnym kroku należy wysyłać/eksportować transakcję i pobierać ją do pliku XML za pomocą SaldeoPULPIT i jego opcji “pobieranie”.
Za pomocą “pracy rozproszonej”, w Optimie
należy importować plik pamiętając, aby zaznaczyć opcje
Po imporcie i ponownym wejściu w “rozliczenia” dokumentu widzimy:
Artykuły powiązane:
Automatyczna integracja SaldeoSMART z bankiem - instrukcja użytkownika
Łączenie transakcji bankowych z dokumentami i fakturami - instrukcja dla biur rachunkowych
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.