Cel:
Celem udostępnienie funkcji automatycznego połączenia z bankiem jest przyspieszenie i optymalizacja pracy związanej z rozliczaniami transakcji bankowych.
Jak to działa?
W poniższej instrukcji pokażę Ci jak krok po kroku ustawić połączenie SaldeoSMART z bankiem.
Więcej o firmie Unifiedpost Group przeczytasz w artykule Łączenie transakcji z bankami a bezpieczeństwo Unifiedpost
Połączenie z bankiem możliwe jest dla rachunków w PLN i walutowych.
Krok 1 - Uprawnienia
Konto z system bankowym może połączyć:
- użytkownik biura z prawem do wyciągów bankowych
- użytkownik firmy/klienta biura z prawem do wyciągów bankowych oraz z dostępem do limitu kredytów i prawem do odczytywania dokumentów i transakcji bankowych
Prawo do wyciągów nadaje administrator konta SaldeoSMART.
Jeżeli w menu bocznym widzisz wyciągi - oznacza to, że masz do nich dostęp:
Jeśli chcesz zintegrować z bankiem rachunek, którego nie ma w SaldeoSMART:
- jako administrator firmy możesz, samodzielnie dodać rachunek w konfiguracji konta,
- poprosić biuro rachunkowe o uzupełnienie numeru rachunku na stronie edycji firmy w sekcji "Rachunki bankowe".
Dodatkowo możliwy jest dostęp do rachunku bankowego dla wybranych osób. Więcej informacji dostępne w artykule: Jak ograniczyć dostęp do rachunku bankowego tylko dla wybranych osób?
Więcej na temat uprawnień przeczytasz w artykule: Uprawnienia do modułów klienta biura rachunkowego
Krok 2 - Ustawienie integracji z bankami
Zaloguj się na swoje konto w SaldeoSMART, a następnie w konfiguracji wybierz Ustawienia integracji z bankami:
Zostaniesz przeniesiony na listę, na której będą widoczne aktywne rachunki bankowe, które znajdują się na koncie firmy zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.
Z tego poziomu będziesz mógł dodać lub odświeżyć połączenie z bankiem.
W kolumnie użytkownik prezentujemy dane użytkownika, który dokonał połączenia: imię i nazwisko, a jak jest nie uzupełnione to jego login.
Połączenie z bankiem możliwe jest dla rachunków złotówkowych i walutowych polskich banków.
UWAGA: konta typu VAT, konto karty kredytowej, konto lokaty mogą nie być obsługiwane przez PSD2 ponieważ nie są traktowane przez banki jako konta aktywne.
Lista banków udostępniających taką możliwość dostępna w artykule Lista banków umożliwiających automatyczne połączenie z SaldeoSMART
🔹W kolumnie Połączenie z bankiem dostępna jest ikona ➕. Po kliknięciu w nią wyświetli się krótka instrukcja w postaci modalu, opisująca w 4 krokach czynności, które należy wykonać, by połączyć rachunek bankowy z SaldeoSMART.
Wybierając przycisk Połącz rachunek z SaldeoSMART zostaniesz przekierowany na stronę partnera Unifiedpost Payments S.A w celu uzyskania zgód na:
✅ pobieranie informacji o transakcjach z bankowości elektronicznej Twojego banku
✅ przekazywanie informacji o transakcjach SaldeoSMART
Adres strony na którą zostaniesz przekierowany w celu uzyskania zgód: https://openbanking.pay-nxt.com/
*Gdyby po kliknięciu dodaj nic się nie działo, zweryfikuj czy zezwoliłeś przeglądarce internetowej na wyskakiwanie okien:
Uwaga: Przykład użyty w instrukcji dotyczy Alior Banku.
Wybierz dla jakiego typu konta potwierdzasz zgodę:
Następuje przekierowanie na stronę logowania Twojego banku.
Po zalogowaniu na stronie banku pojawia się informacja o zakresie usług jakie ma obejmować udzielona zgoda, którą należy zatwierdzić.
Wracamy do SaldeoSMART.
🔹W kolumnie Status połączenia z bankiem oznacza uruchomienie automatycznego pobierania listy transakcji z Twojego banku.
Pozostałe statusy:
- brak uruchomionego połączenia z bankiem z możliwością dodania,
- zbliża się termin do kiedy ważna jest zgoda na połączenie z bankiem - istnieje możliwość odnowienia na miesiąc wcześniej przed upływem terminu. Zgoda ważna jest 180 dni od momentu ustawienia połączenia z bankiem.
W przypadku konieczności odnowienia połączenia z bankiem, należy odnowienie wykonać w SaldeoSMART, a nie w portalu Unifiedpost. Jeżeli odnowienie zostanie wykonane tylko w portalu Unifiedpost, transakcje nie będą przesyłane do SaldeoSMART.
🔹W kolumnie Ostatnie pobranie transakcji wyświetla się data ostatniego pobrania transakcji z banku przez Unifiedpost.
Uwaga! W przypadku niezgodności waluty rachunku wraz z numerem rachunku bankowego, nie dojdzie do integracji z bankiem i status połączenia będzie nieaktywny:
Krok 3 - Pobieranie transakcji - lista transakcji
➡️ SaldeoSMART regularnie, w ciągu dnia, aktualizuje informacje o transakcjach, które UniefiedPost otrzymuje z banku
➡️Możesz również ręcznie pobrać transakcje klikając Pobierz transakcje z banku
(przycisk dostępny tylko, jeżeli mamy aktywną integrację z bankiem)
➡️ Transakcje można pobrać za okres nie dłuższy niż 90 dni. Nie gwarantujemy możliwości pobrania powyżej 90 dni bo jest to zależne tylko i wyłącznie od banku.
Jeżeli będziesz miał połączenie dla więcej niż jednego rachunku, wybierz właściwy rachunek z listy:
W centrum powiadomień (dzwonek) - dostaniesz powiadomienie o pobranych transakcjach:
Klikając na informację z powiadomienia zostaniesz przeniesiony na listę transakcji, gdzie będziesz mógł skorzystać z automatycznego połączenia transakcji z dokumentami i/lub fakturami:
Krok 4 - Saldo rachunku
Oprócz informacji o transakcjach, pobrane zostanie również saldo rachunku:
Więcej informacji na temat salda bankowego znajdziesz w artykule: Salda bankowe - prezentacja stanów kont bankowych
O funkcji łączenia transakcji bankowych z fakturami i/lub dokumentami możesz przeczytać w poniższych artykułach:
Łączenie transakcji bankowych z dokumentami i fakturami - instrukcja dla klienta biura
Łączenie transakcji bankowych z dokumentami i fakturami - instrukcja dla biur rachunkowych
Ankieta
Korzystałeś już z nowej funkcji?
Powiedz nam, czy spełniła Twoje oczekiwania. Wypełnij ankietę, która zajmie Ci 2 minuty:
Ankieta - Ocena automatyzacji rozrachunków i połączenia z rachunkiem bankowym
Artykuły powiązane:
Lista banków umożliwiających automatyczne połączenie z SaldeoSMART
Odwołanie zgody na automatyczne pobieranie transakcji z banku
Komentarze
Komentarze: 3
Czy są prowadzone prace aby móc połączać rachunki w innych walutach niż PLN? Kiedy?
@Filip Effenberg | Best-IT Dziękujemy za zainteresowanie! Będziemy informować o wszelkich zmianach oraz naszych działaniach dotyczących wdrożenia funkcjonalności.
Zachęcam do śledzenia poniższego artykułu, aby być na bieżąco z informacjami:
@Filip Effenberg | Best-IT Informuję, że połączenie z bankiem możliwe jest już dla rachunków walutowych (polskich banków).
Zaloguj się, aby dodać komentarz.