1. Czy odczytywanie płatności w Saldeo z wyciągów bankowych odbywa się dla kosztów i przychodów? Faktury sprzedaży mam wystawiane poza Saldeo i importuję do Saldeo; czy dla sprzedaży też będą odczytywanie płatności w takim przypadku?Tak, jeżeli faktury sprzedaży wystawiane są poza Saldeo, to trafiają w Saldeo na listę dokumentów jako dokument sprzedaży i przy rozliczeniu traktowane są tak samo jak faktury sprzedaży. |
2. Czy klient powinien dać nam dostęp do konta?Jeżeli klient posiada uprawnienia do wyciągów bankowych, integrację z bankiem może zrobić sam. |
3. W jaki sposób dodać nowy rachunek bankowy do Saldeo, bo z nowych nie odczytuje WB?Biuro rachunkowe może dodać nowy rachunek bankowy w szczegółach obsługiwanej firmy, w sekcji rachunki bankowe. Klient może dodać nowe rachunki bankowe w konfiguracji, w ustawieniach konta. |
4. Jak wygląda proces zaciągania danych z banku do Saldeo? Czy firma ma dać jakieś uprawnienia dla biura i jakie? Jak to wygląda od strony technicznej?Uprawnienia jakie są wymagane do ustawienia integracji z bankiem, to uprawnienia do wyciągów bankowych, które daje biuro rachunkowe. Ustawienia integracji dostępne są po obu stronach - biura i klienta biura. Dodatkowo, to czy dany rachunek jest widoczny, aby zestawić połączenie z bankiem uzależnione jest od tego, czy nie ma ustawionego ograniczenia dotyczącego rachunków poufnych. |
5. Czy jest możliwość transferu MT940 przez Saldeo?Nie ma takiej możliwości. Saldeo obsługuje wyciągi w PDF, natomiast funkcjonalność automatycznej integracji z bankiem powoduje, że nie ma konieczności korzystania z żadego formatu wyciągów. |
6. Czy rachunki bankowe walutowe też mogą być integrowane i co z różnicami kursowymi ? i jak rozliczać płatności kartami ?Połączenie z bankiem możliwe jest dla rachunków złotówkowych i walutowych polskich banków. |
7. Czy integracje może podpiąć klient samodzielnie czy trzeba w saldeo mieć uprawnienia pracownika księgowości?Integrację może zestawić zarówno klient, jak i biuro rachunkowe. Wystarczy, że klient ma uprawnienia do wyciągów bankowych. |
8. Saldeo pobiera historię transakcji, a co z wyciągiem bankowym? Będzie pobierany i archiwizowany?Jeżeli bazujemy na automatycznej integracji nie potrzebujemy pobierać wyciągów. W SaldeoSMART tworzy się wpis techniczny, który jest "wyciągiem" dla danego rachunku, za dany miesiąc, pod którym podpinamy transakcje, które są pobierane w danym miesiącu. |
9. Czyli nie mamy możliwości wysyłania przelewów z Saldeo do banku? Jeśli Saldeo używamy tylko do obiegu dokumentów kosztowych to możemy pobrać sobie tylko rozliczenie tych kosztów?Na tym etapie funkcjonalność dotyczy tylko pobierania danych o transakcjach do SaldeoSMART. Jeżeli będziemy mieli dużo zgłoszeń od klientów o potrzebie wprowadzenia również wysyłki przelewów, będziemy to analizowali. Byłaby to osobna funkcjonalność wymagająca osobnych zgód. |
10. Mam dostęp do banku (biznes) gdzie widzę kilka różnych podmiotów - jak wygląda sytuacja z logowaniem i uwierzytelnianiem kiedy tylko jedna z nich korzysta z Saldeo?Integrację ustawia się pod konkretny numer rachunku bankowego. |
11. Czy Saldeo czyta także rachunki walutowe?Połączenie z bankiem możliwe jest dla rachunków złotówkowych i walutowych polskich banków. |
12. Czy istnieje możliwość eksportu powiązanych rozrachunków do modułu rozrachunkowego Optimy?Jest możliwość eksportu rozrachunków do Optimy. |
13. Czy jest możliwe pomijanie wciągania płatności związanych np. z wynagrodzeniami? Tak żeby pracownik obsługujący Saldeo tego nie widział?Niestety nie ma możliwości pominięcia transakcji. Na listę transakcji pobierane są wszystkie transakcje. W SaldeoSMART mamy możliwość zarządzania uprawnieniami do rachunków bankowych. Możemy zatem określić, że dany rachunek jest rachunkiem poufnym z ograniczonym dostępem przez wybranych użytkowników. |
14. Czy planowane jest rozszerzenie o rachunki walutowe?Połączenie z bankiem możliwe jest dla rachunków złotówkowych i walutowych polskich banków. |
15. Jaki format banku trzeba pobrać?W przypadku integracji z bankami, nie wymagamy żadnego formatu bankowego. Wszystko oparte jest o automatyczne pobieranie transakcji z rachunku bankowego. |
16. Czy funkcja działa tylko dla rachunków PLN?Połączenie z bankiem możliwe jest dla rachunków w PLN i walutowych. |
17. Czy planują Państwo poszerzać listę dostępnych banków, jeśli tak, to gdzie będzie można znaleźć aktualną listę banków?Lista banków nie jest zależna od nas. Uzależnione jest to od tego czy dany bank dostosował się do dyrektywy PSD2. Jeżeli dany rachunek należy do banku, który nie jest wspierany - w SaldeoSMART pojawi się informacja. Lista dostępnych banków dostępna jest w artykule: Lista banków umożliwiających automatyczne połączenie z SaldeoSMART |
18. Czy firma może w wersji testowej spróbować tej integracji i uzyskać symulacje ceny?Do końca marca będzie możliwość bezpłatnego korzystania z automatycznej integracji z bankami. |
19. Czy opłata związana z bankami jest widoczna osobno na fakturze?Nie będzie widoczna osobno na fakturze, ponieważ będzie to w ramach pakietu kredytów. Natomiast w historii pobranych kredytów będą informacje dotyczące operacji na rachunkach bankowych: zarówno opłaty stałe za połączenie z bankiem, jak i opłaty zmienne za pobierane transakcje. |
20. Czy klient biura rachunkowego może sobie uruchomić integrację z bankiem bez naszej wiedzy?Jeżeli klient ma uprawnienia do wyciągów bankowych, może samodzielnie uruchomić integrację z bankiem. |
21. Czy odczytywanie wyciągów z pdf zostanie na jakich zasadach?Do końca marca będzie obowiązywał dotychczasowy sposób rozliczania czyli 1 strona wyciągu = 1 kredyt, od 1 kwietnia 1 kredyt pozwoli na odczytania 3 transakcji i co 3 transakcja będzie pobierany kolejny kredyt. |
22. Co w przypadku, jeśli faktura była oznaczona jako zapłacona już wcześniej? Czy widać, że ten status się pobrał konkretnie przez tą funkcję? W naszym obiegu teraz są płatności oznaczane w momencie pobierania paczki.Będzie można z fakturą oznaczoną już jako zapłacona połączyć transakcje. |
23. Po jakich danych kojarzona jest płatność z fakturą: nr bankowy, opis transakcji, nazwa firmy, kwota płatności czy nr faktury?Algorytm opiera się o mechanizmy sztucznej inteligencji. Patrzymy między innymi na wszystkie dane jakie zostały wymienione w pytaniu, natomiast dokładnych szczegółów nie możemy zdradzić. |
24. Czy klient powinien dać jakieś dodatkowe uprawnienia do wyciągu bankowego, czy wystarczy, że prześle wyciągi w formacie PDF?Biuro rachunkowe daje uprawnienia klientowi do wyciągów bankowych. Funkcja automatycznej integracji z bankiem działa w oparciu o transakcje pobierane bezpośrednio z rachunku bankowego - nie ma potrzeby przesyłania wyciągów w PDF. |
25. Nie widziałem w ustawieniach integracji tych zakładek do wybrania co były przedstawione. Mam pytanie czy coś trzeba ustawić. Czy są jakieś filmy z konfiguracja na waszym youtube? Czy mam do partnera się zwracać o pomoc?Funkcja będzie sukcesywnie włączana klientom od 1 lutego. |
26. Czy eksport do Comarch Optima będzie realizowany za pomocą dodatku (przez klikniecie guzikiem jak w przypadku dokumentów), czy też trzeba będzie ręcznie importować plik?Dodatek obsłuży eksport z rozrachunkami. |
27. Jak będę chciała refakturować firmę za integrację, jak mam to obliczyć?W raporcie pobranych kredytów będzie informacja ile kredytów zużyła dana firma i można ją refakturować za to. |
28. W przypadku wyciągów miesięcznych transakcje będą się pojawiały na bieżąco czy dopiero po zakończeniu miesiąca?Na bieżąco będą dopisywane do utworzonego wpisu miesięcznego, który będzie “wyciągiem” agregującym pobierane transakcje w danym miesiącu. |
29. Czy Saldeo odczyta zapłatę za wiele faktur wpisanych w tytule? Co w przypadku kiedy jest niedopłata?Można jedną transakcją rozliczyć wiele faktur, jak również jedną fakturę wieloma transakcjami. |
30. Czy w Saldeo będzie podgląd jakie jest saldo banku? Czy będzie stan na dzień?Jest to na liście rozwojowej. |
31. Czy w okresie testowym będzie widać, ile kredytów z puli zostało pobranych na rozliczenie transakcji ?W okresie testowym (darmowym) nie widać wpisu o pobranych kredytach. W raporcie będzie dopiero od kwietnia. |
32. Czy mogą rozważyć Państwo dodanie statusu transakcji na wyciągu np. "Brak dokumentu" - po to żeby księgowość mogła łatwo oznaczyć taki przelew, a klient otrzymać automatycznie jasny komunikat, do których transakcji brakuje dokumentów. Sam status dokument nierozliczony nie załatwia w moim odczuciu sprawy. Funkcja wydaje się prosta, a by na pewno bardzo ułatwiła nam życie.Aktualnie zbieramy informacje zwrotne, sugestie, kierunki - więc jak najbardziej rozważymy |
.
Ankieta
Korzystałeś już z nowej funkcji?
Powiedz nam, czy spełniła Twoje oczekiwania. Wypełnij ankietę, która zajmie Ci 2 minuty:
Ankieta - Ocena automatyzacji rozrachunków i połączenia z rachunkiem bankowym
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.