Import numerów kont bankowych kontrahentów jest realizowany tylko w przypadku zakładania nowego kontrahenta, czyli takiego, który w programie SaldeoSMART nie istniał przed dodaniem konkretnego dokumentu.
Jeśli kontrahent jest już w Optimie i został pobrany z jej bazy, to nie jest już aktualizowany i wszelkie zmiany muszą być ręcznie wykonane w programie księgowym, łącznie z numerem kont bankowych.
Taką przyjęliśmy zasadę ze względu na możliwość podmiany danych na fałszywe.
Jeśli na dokumencie występuje inne konto niż w bazie SaldeoSMART, użytkownik jest informowany o tym komunikatem. Komunikat pojawia się tylko wtedy, kiedy SaldeoSMART odczytuje dokument, nie przy jego ręcznej edycji.
W przypadku, gdy na dokumencie występuje numer konta, to jest on przekazywany do programu z danymi dokumentu. Aby takie dane zaimportować, należy podczas importu zaznaczyć opcję Płatności jak na poniższym obrazku:
Numer konta i dane pojawią się w preliminarzu płatności, jednak będą to dane, dotyczące tego konkretnego dokumentu. Dane kontrahenta nie zostaną zmienione.
UWAGA!!!
Mechanizm importu Optimy polega na wybraniu już istniejącego na karcie kontrahenta numeru rachunku.
Dodatkowo rachunek musi być wpisany w identycznym formacie po obu stronach. Jeśli format się nie zgadza Optima zostawia pole puste.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.