W SaldeoSMART istnieje możliwość dwuetapowego logowania, które zwiększa bezpieczeństwa Twojego konta.
Aby włączyć logowanie dwuetapowe na koncie, należy przejść do konfiguracji konta:
Następnie przejdź do sekcji Weryfikacja dwuetapowa i zaznacz haftkę w polu "Używaj weryfikacji dwuetapowej".
Jako administrator SaldeoSMART dbający o bezpieczeństwo w dostępnie do Saldeo, możesz wymusić na wszystkich użytkownikach korzystanie z dwuetapowego logowania włączając opcje: Ustaw weryfikację dwuetapową dla wszystkich użytkowników.
Jeżeli opcje tą włączy administrator biura rachunkowego, będzie dotyczyła wszystkich użytkowników SaldeoSMART po stronie biura rachunkowego, a nie kont klientów biura.
Analogicznie administrator po stronie konta klienta (konta firmy), ma możliwość włączenia weryfikacji dwuetapowej wszystkim swoim pracownikom, którzy korzystają z SaldeoSMART
Pojawi się wtedy pole wyboru domyślnego sposobu otrzymywania kodu - na adres e-mail lub aplikację mobilną (wiadomość push lub bezpośrednio w aplikacji). W przypadku wybrania aplikacji mobilnej, aby pojawiał się PUSH należy mieć uruchomioną tą opcję. UWAGA: Nie trzeba być zalogowanym, by PUSH z kodem się pojawił.
Po dokonaniu wyboru należy zapisać zmiany. Po wejściu na główną stronę logowania i wpisania loginu oraz hasła wyświetli się komunikat z informacją, gdzie został wysłany kod bezpieczeństwa (w przypadku wybrania aplikacji mobilnej informacja będzie brzmiała następująco: Wysłaliśmy kod bezpieczeństwa na Twoją aplikację mobilną):
SaldeoSMART wysyła kod w wiadomości o poniższej treści na domyślny kanał zaznaczony w ustawieniach konta:
Przy kolejnej próbie logowania do SaldeoSMART ekran będzie wyglądał jak poniżej (przy wybraniu metody aplikacja mobilna):
Dostaniesz powiadomienie z aplikacji mobilnej z kodem, jednak gdybyś nie otrzymał może w sekcji autoryzacja wyświetlić kod:
Kod jest ważny przez określony czas - 4 minuty. W przypadku jego wygaśnięcia pojawia się następujący komunikat:
Natomiast w przypadku pomyłki przy wpisywaniu pojawia się informacja "Wpisany kod jest nieprawidłowy".
Po wybraniu opcji Wyślij ponownie kod zostanie wysłany na kanał, który ostatnio został użyty, a widok logowania zmieni się ponownie na pole do wpisania.
Po wybraniu opcji "Użyj innej metody weryfikacji" (która jest dostępna tylko, gdy aplikacja mobilna jest wybrana jako domyślna), zawartość formularza zmieni się i pojawią się dwa przyciski:
E-mail i Aplikacja mobilna.
Po wybraniu któregoś z nich, kod jest wysyłany na wybrany kanał. Zmiana kanału komunikacji jest jednorazowa, przy kolejnym logowaniu kod jest wysyłany na kanał ustawiony na koncie jako domyślny.
Przy włączonej weryfikacji dwuetapowej użytkownik ma możliwość wybrania opcji "Zapamiętaj mnie na tym urządzeniu".
Po skorzystaniu z tej opcji użytkownik nie musi logować się dwuetapowo na tym urządzeniu przez 5 kolejnych dni.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.