Od czego zależą uprawnienia klienta?
Uprawnienia klienta biura rachunkowego w SaldeoSMART zależą od:
- zakresu funkcji, do których biuro rachunkowe przyznało dostęp
- korzystania z funkcjonalności SMARTduet
Podczas zakładania konta dla nowego klienta lub edycji istniejących uprawnień, biuro określa, z których modułów i funkcjonalności klient będzie korzystać.
Co wpływa na uprawnienia klienta?
-
Pakiet biura rachunkowego
W zależności od pakietu SaldeoSMART, na który zdecydowało się biuro rachunkowe, dostępne są różne moduły i funkcjonalności systemu. Jeśli pakiet biura nie obejmuje danego modułu, Ty jako klient nie będziesz miał do niego dostępu. -
SMARTduet
Jeżeli biuro rachunkowe oraz Ty jako klient zdecydowaliście się korzystać ze SMARTduet, automatycznie otrzymujesz uprawnienia do modułów i funkcji, które wynikają z tej funkcjonalności. -
Zakres usług biura
Uprawnienia mogą być powiązane z zakresem usług, za które płacisz i formą współpracy z biurem. Jeśli biuro rachunkowe odpowiada za kompleksową obsługę księgową, Twoje uprawnienia mogą być skoncentrowane na dostarczaniu dokumentów i monitorowaniu podstawowych informacji.
Rodzaje obsługi i dostępne uprawnienia
1. Standardowa obsługa klienta przez biuro
Administrator konta klienta może sprawdzić dostęp do modułów w następujący sposób:
- Zaloguj się do SaldeoSMART
- Wybierz Konfiguracja → Konto
- Przejdź do sekcji Ustawienia użytkownika - Dostęp do modułów
Tam znajdziesz informacje o modułach, do których biuro rachunkowe przydzieliło Ci uprawnienia.
2. Klient SMARTduet
Jeżeli Twoje biuro i Ty przystąpiliście do SMARTduet, w górnym pasku będzie widoczna ikona SMARTduet.
Jako klient SMARTduet automatycznie otrzymujesz uprawnienia do:
- faktur
- dokumentów
- wyciągów
- odczytywania
- KSeF
Ważne: Niezależnie od rodzaju obsługi (standardowa czy SMARTduet), to Ty jako klient zarządzasz uprawnieniami swoich pracowników w SaldeoSMART. Administrator po Twojej stronie może dodawać użytkowników oraz nadawać im odpowiednie dostępy.
Dostępne moduły i ich funkcje
- Faktury: wystawianie różnych rodzajów faktur (VAT, dla nievatowca, proform, zaliczkowych, korekt, walutowych), wysyłka faktur do kontrahentów i KSeF, zarządzanie fakturami cyklicznymi oraz powiadomienia o płatnościach.
- Dokumenty: dodawanie skanów dokumentów, archiwum dokumentów, zbiorcze operacje na dokumentach, pobieranie dokumentów w różnych formatach oraz generowanie paczek przelewów w PLN i w walutach.
- Wyciągi bankowe: dodawanie wyciągów w formacie PDF, możliwość integracji z bankiem, zarządzanie i filtrowanie transakcji oraz automatyczne rozliczanie transakcji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
- Odczytywanie: odczytywanie faktur oraz wyciągów w PDF, pobieranie transakcji z banku.
- Prawo do KSeF: wysyłanie i pobieranie faktur z Krajowego Systemu e-Faktur
- Zadania: komunikacja z biurem poprzez zadawanie pytań w systemie, zarządzanie statusami i priorytetami zadań oraz otrzymywanie powiadomień o nowych lub edytowanych zadaniach.
- Kasa: wystawianie dokumentów KP i KW, generowanie raportów kasowych oraz wyszukiwanie dokumentów kasowych.
- Kadry: tworzenie listy pracowników firmy, elektronicznego archiwum dokumentów kadrowych, e-teczek pracowniczych.
- Rozliczenia: bieżące i/lub księgowe
- Raporty: pięć zdefiniowanych raportów pozwalających analizować i monitorować wydatki
Materiały dodatkowe
Aby lepiej zrozumieć działanie poszczególnych modułów, warto obejrzeć dedykowane materiały wideo (kliknij link aby przejść do materiałów):
👉 Standardowa obsługa klienta przez biuro
Pamiętaj, że zakres Twoich uprawnień w SaldeoSMART zależy od pakietu usług wybranego przez Twoje biuro rachunkowe.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.