Jeśli w bazie firmy istnieją duplikaty kontrahentów, można ręcznie usunąć niepotrzebne kartoteki.
W tym celu należy wykonać następujące kroki:
1. Sprawdzić, czy w bazie istnieją duplikaty
a) Wchodzimy na listę kontrahentów danej firmy i wybieramy Pokaż duplikaty:
b) Po otrzymaniu "pozytywnego" wyniku operacji, należy określić, która kartoteka jest prawidłowa.
c) Następnie ustawić ją na wszystkich dokumentach tego kontrahenta. W tym celu używamy edycji zbiorczej dostępnej z listy dokumentów.
UWAGA!
Za pomocą checkboxa wybieramy te dokumenty, w których chcemy wprowadzić zmianę. Przy zaznaczeniu wszystkich, zmiana będzie dotyczyła wszystkich dokumentów. Nie ma możliwości cofnięcia tej operacji. Aby wrócić do stanu pierwotnego trzeba ręcznie edytować każdy zmodyfikowany dokument.
d) Zaznaczamy odfiltrowane dokumenty, na których znajduje się niepoprawna zduplikowana kartoteka kontrahenta, klikamy przycisk Edytuj i wybieramy opcję Edytuj dokumenty.
e) W oknie, które się pojawi zaznaczamy opcję Kontrahent i wskazujemy prawidłową kartotekę.
f) Zapisujemy zmiany.
g) Odświeżamy listę.
2. Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności możemy usunąć dane zduplikowanej kartoteki z listy kontrahentów.
Przechodzimy ponownie na Listę kontrahentów, znajdujemy niepotrzebną kartotekę i klikamy ikonę kosza. Wyświetli się okno, w którym potwierdzamy chęć usunięcia przez kliknięcie w Usuń.
UWAGA!
Jeśli przy usuwaniu zobaczymy komunikat w postaci przedstawionej na poniższym obrazku, oznacza to, że usuwana kartoteka jest używana na dokumentach i należy przeprowadzić najpierw operację z punktu 1.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.