1. Jak eksportować dokumenty z programu SaldeoSMART?
Aby móc zaimportować faktury i dokumenty z SaldeoSMART do programu dGCS, należy w pierwszej kolejności wyeksportować dokumenty sprzedaży: faktury lub dokumenty (kosztowe, sprzedaży, towar/materiał).
1.1. Eksport faktur sprzedażowych z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować faktury klienta, należy wybrać w menu głównym:
Faktury → Lista faktur,
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane faktury.
Faktury można eksportować:
- wszystkie wyświetlone na liście – przycisk Eksportuj do dGCS nad listą faktur,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj na liście faktur.
1.2. Eksport dokumentów z listy dokumentów w programie SaldeoSMART
Aby wyeksportować dokumenty klienta z archiwum dokumentów, należy wybrać w menu głównym:
Dokumenty → Lista dokumentów,
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane dokumenty.
Dokumenty można eksportować po włączeniu Trybu eksportu:
- wszystkie zaznaczone na liście dokumentów – przycisk Eksportuj do dGCS nad listą dokumentów,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj po prawej stronie listy dokumentów. Przycisk zmieni nazwę na Ponów, jeśli eksport miał już miejsce.
2. Warunki importu dokumentów z SaldeoSMART do programu dGCS
Faktury zaliczkowe, faktury w innych walutach i rachunki nie są eksportowane z Saldeo.
Przy imporcie dokumentów do programu księgowego, brane są pod uwagę 4 parametry: Typ, Kategoria, Opis zdarzenia, Rejestr.
1. Typ – w SaldeoSMART mamy 3 typy dokumentów, które są importowane:
- DS (dokument sprzedaży) – sprzedaż towarów i usług,
- FK (faktura kosztowa) – pozostałe wydatki,
- T/M (towar/materiał) – zakup towarów handlowych.
2. Kategoria – odpowiada kategoriom, które zostaną przeniesione do programu podczas importu.
3. Opis zdarzenia – opis zdarzenia
4. Rejestr – dla każdego rejestru SaldeoSMART przygotowuje oddzielny plik do importu. Rejestry są wykorzystywane np. gdy klient posiada kilka sklepów i każdy sklep ma osobny rejestr. Po stronie programu TaxPro rejestr nie jest brany pod uwagę.
Faktury są eksportowane do formatu DBF.
Aby wyeksportowanie faktury było możliwe, musi posiadać ona poszczególne pozycje:
- dostawca,
- numer dokumentu,
- data wystawienia,
- data sprzedaży,
- waluta PLN,
- przynajmniej 1 pozycja VAT.
3. Jak importować dokumenty w programie dGCS?
Krok 1.
Przy pierwszym imporcie z SaldeoSMART konieczne jest jednorazowe ustawienie sposobu księgowania dokumentów, o czym program Księga poinformuje. Należy wybrać opcję Sposób księgowania dokumentów. W wyświetlonej tabeli, na dole, pojawią się nowe wpisy z wartością XS w kolumnie System. Kolumna dokument posiada jedną z wartości:
- WZ dla sprzedaży,
- PZ dla zakupu towarów,
- DK dla dokumentów kosztowych.
Przy pomocy przycisku F3 należy ustawić następujące wartości:
- czy tworzyć zapisy VAT? - S dla sprzedaży, Z dla zakupu
- czy tworzyć zapisy w KPiR? Tak
- Podaj kolumnę KPiR - kolumna 7 dla WZ, kolumna 10 dla PZ, kolumna 13 dla DK
- księgować - netto
Krok 2. Aby zaimportować w programie dGCS plik z fakturami, należy wybrać:
Księga → POBIERZ_DANE → Enter →
→ W nowo otwartym oknie wybierz menu → Pobranie Danych → Enter →
→ W nowo otwartym oknie wybierz menu → Pobranie Danych → Enter →
→ Pobranie danych z dane_fik.dbf (krok 1.)
Na tym etapie należy wskazać ścieżkę katalogu, w którym znajduje się plik wyeksportowany z Saldeo.
Jeśli jest to inny katalog niż podpowiadany przez program, należy wprowadzić ścieżkę do katalogu, a potem zaakceptować (Ctrl +W).
Następnie w menu → Pobranie danych → wybierz pozycję Dopisanie pobranych danych do KPiR (krok 2) → Enter
Faza 4 – sort do przeniesienia danych → wybierz sposób sortowania importowanych dokumentów
Krok opcjonalny:
W menu Pobranie danych → Raport z dopisania danych do KPiR (krok 3), który zawiera podsumowanie importowanych dokumentów.
Lista zaimportowanych dokumentów zostaje przeniesiona do KPiR oraz rejestru VAT.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.