Co nowego?
Nowy widok dodawania faktur dla klientów biur rachunkowych to zmiana, która znacząco poprawia wygodę pracy i przyspiesza proces wystawiania faktur.
Najważniejsze zmiany:
✅ Nowe nazwy sekcji – bardziej przejrzysta struktura ułatwiająca nawigację.
✅ Nowe, spójne ikony – intuicyjny i odświeżony zestaw ikon.
✅ Lepsze zagospodarowanie przestrzeni – więcej informacji na ekranie bez konieczności przewijania.
✅ Nowa lokalizacja przycisku „Faktura cykliczna” – teraz w sekcji Nabywca, dla łatwiejszego dostępu.
Nowy interfejs zapewnia większą intuicyjność i ergonomię, co przekłada się na szybszą i wygodniejszą obsługę faktur.
Zmiana obejmuje dodawanie faktur VAT, nie dotyczy wystawiania faktur zaliczkowych, proform i edycji faktur.
Porównanie widoków
Dotychczasowy widok:
Nowy widok dodawania faktury:
1. Opis faktury, procedury i GTU
W górnej części formularza dostępne są pola:
-
Opis faktury
-
Procedury i kody GTU (lista rozwijalna)
📌 Informacje w tych polach nie będą widoczne na wydruku faktury.
2. Numer i daty faktury
W tej sekcji należy uzupełnić:
-
Numer faktury
-
Datę wystawienia i sprzedaży
-
Sufiks (opcjonalnie, wybierany z listy)
💡 Sufiks to dodatkowe oznaczenie serii numeracji faktury, które można skonfigurować w ustawieniach: (Konfiguracja -> Faktury -> Konfiguracja serii numeracji)
📌 Pola oznaczone gwiazdką są obowiązkowe.
3. Nabywca
W tej sekcji uzupełniamy dane odbiorcy faktury.
3.1 Wybór kontrahenta
-
Wybór z listy rozwijalnej
-
Możliwość wyszukania kontrahenta po pierwszych literach
-
Opcja +Dodaj kontrahenta dla nowych klientów
3.2 Inny odbiorca
Jeśli odbiorca różni się od nabywcy, można go wskazać oddzielnie.
3.3 Faktura dla nievatowca
Zaznacz jeżeli faktura ma być wystawiona dla nievatowca:
Odpowiednio zmieni się zakres danych w pozycjach faktury:
3.4 VAT marża - procedury do wyboru
Zaznacz jeżeli faktura ma być wystawiona w procedurze VAT marża i wybierz procedurę z listy procedur marży:
3.5 Faktura cykliczna
Zaznacz jeżeli faktura ma być cykliczna, i wybierz co jaki czas ma się powtarzać.
Otrzymasz mejlowe przypomnienia o zbliżającym się terminie wystawienia faktury, a jej wystawienie będzie wymagać akceptacji na liście faktur cyklicznych:
3.6 MPP
Zaznacz jeżeli faktura ma być objęta metodą podzielonej płatności (MPP)
W górnej sekcji Procedury i GTU automatycznie pojawi się kod procedury MPP:
4. Pozycje na fakturze
Wybór czy faktura ma być wystawiona od kwoty brutto czy netto.
4.1 Ikony akcji
-
Haftka – dodanie pozycji do faktury
-
❌ Krzyżyk – anulowanie zmian
-
🗑️ Kosz – usunięcie pozycji
-
✏️ Ołówek – edycja danych pozycji
- +Dodaj pozycje - dodanie kolejnej pozycji do faktury.
5. Płatności
W tej sekcji można wybrać:
-
Walutę faktury
-
Formę płatności
-
Termin płatności
-
Numer rachunku bankowego
-
Kwotę wpłaty
- Edytowalny kurs walut dla faktur w walutach obcych.
📌 Rachunek bankowy do płatności będzie dostępny, jeżeli wprowadzisz jego numer w ustawieniach konta (Konfiguracja -> Konto -> Ustawienia konta).
6. Informacje dodatkowe
W tej części można uzupełnić:
-
Uwagi do faktury (widoczne na wydruku)
-
Dane wystawcy faktury
7. Finalizacja faktury
Po uzupełnieniu formularza można wybrać jedną z opcji:
-
✅ Wystaw fakturę – dostępna w systemie, ale nie wysłana
-
✉️ Wystaw i wyślij kontrahentowi – e-mail do odbiorcy
-
🔁 Wystaw i wyślij do KSeF – wysyłka do Krajowego Systemu e-Faktur
-
❌ Anuluj – rezygnacja z wystawiania faktury
📌 Jeśli faktura ma być wysyłana e-mailem, upewnij się, że kontrahent ma wpisany adres e-mail w swoim profilu (Kontrahenci -> Lista kontrahentów -> klikając w nazwę skróconą przejdź do detali kontrahenta i uzupełnij adres e-mail)
Podsumowanie
Nowy widok dodawania faktur w SaldeoSMART to intuicyjna nawigacja, lepsza organizacja przestrzeni i szybsze wystawianie faktur. Dzięki wprowadzonym zmianom obsługa fakturowania jest bardziej efektywna i przyjazna dla użytkownika.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.