Opis integracji z programem
Varico KSH ( JPK )
1. Jak eksportować dokumenty z programu SaldeoSMART
Aby móc zaimportować faktury i dokumenty z SaldeoSMART do programu Varico należy w pierwszej kolejności wyeksportować dokumenty sprzedaży: faktury lub dokumenty (kosztowe, sprzedaży, towar/materiał).
1.1. Eksport faktur sprzedażowych z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować faktury Klienta należy wybrać w menu głównym :
Faktury → Lista faktur, a następnie należy wybrać z listy klienta oraz określić miesiąc z którego będą eksportowane faktury.
Faktury można eksportować:
- wszystkie wyświetlone na liście (1) – przycisk „eksportuj do [nazwa programu księgowego]” nad listą faktur,
- pojedynczo (2) – przycisk „eksportuj” na liście faktur.
1.2. Eksport dokumentów z listy dokumentów w programie SaldeoSMART
Aby wyeksportować dokumenty Klienta z archiwum dokumentów należy wybrać w menu głównym:
Dokumenty → Lista dokumentów
Dokumenty → Lista dokumentów
następnie należy wybrać z listy Klienta i określić miesiąc z którego będą eksportowane dokumenty.
Dokumenty można eksportować, po przejściu w Tryb eksportu
- wszystkie zaznaczone na liście dokumentów (1) – przycisk „eksportuj do [nazwa programu księgowego]” nad listą dokumentów,
- pojedynczo (2) – przycisk „eksportuj” na liście dokumentów.
2. Ustawienia integracji dla programu Varico
Aby dokument został wyeksportowany w Saldeo nie ma potrzeby konfiguracji ustawień integracji dla programu księgowego. Na dokumencie nie jest wymagane wypełnienie kategorii oraz rejestru Vat.
3. Parametry importu dokumentów z SaldeoSMART do programu Varico
W programie Varico KSH w menu głównym należy wybrać zakładkę Import Faktur JPK :
następnie przycisk importuj:
wskazujemy lokalizację z dokumentami do zaimportowania :
Klikamy otwórz :
następnie możemy przekazać dokument do uzupełnienia lub wybrać opcję zaksięguj.
Jeśli chcemy od razu zaksięgować dokument wybieramy opcję zaksięguj.
Aby przejść do listy zaksięgowanych dokumentów przechodzimy do zakładki miesiące :
wybieramy z listy miesiąc do którego zostały zaksięgowane dokumenty :
klikamy na dokumencie :
i widzimy zaksięgowany dokument w programie księgowym:
Jeśli nie chcemy od razu księgować dokumentu możemy użyć opcji przekaż do uzupełnienia i wybrać funkcję jak to zaksięgujemy :
Aby zmienić sposób księgowania dla wybranych faktur należy je wybrać klawiszem insert i skorzystać z przycisku zmień księgowanie zmienić sposób księgowania i i zatwierdzić:
Po zmianie sposobu księgowania możemy zaksięgować dokument :
Przed zaksięgowaniem dokumentu po jego zaimportowaniu aby zmienić księgowanie dokumentu możemy również skorzystać z funkcji rozksięguj :
i następnie zmienić parametry księgowania :
po czym kliknąć OK.
Automat wpisu do księgi:
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.