Opis integracji z programem
Varico KPiR
1. Jak eksportować dokumenty z programu SaldeoSMART
Aby móc zaimportować faktury i dokumenty z SaldeoSMART do programu Varico należy w pierwszej kolejności wyeksportować dokumenty sprzedaży: faktury lub dokumenty (kosztowe, sprzedaży, towar/materiał).
1.1. Eksport faktur sprzedażowych z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować faktury klienta, należy wybrać w menu głównym:
Faktury → Lista faktur,
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane faktury.
Faktury można eksportować:
- wszystkie wyświetlone na liście – przycisk Eksportuj do Varico nad listą faktur,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj po prawej stronie listy faktur.
1.2. Eksport dokumentów z listy dokumentów w programie SaldeoSMART
Aby wyeksportować dokumenty klienta z archiwum dokumentów, należy wybrać w menu głównym
Dokumenty → Lista dokumentów,
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane dokumenty.
Dokumenty można eksportować:
- wszystkie zaznaczone na liście dokumentów (1) – przycisk „eksportuj do [nazwa programu księgowego]” nad listą dokumentów,
- pojedynczo (2) – przycisk „eksportuj” na liście dokumentów.
2. Ustawienia integracji dla programu Varico
Ustawienia integracji dostępne są w zakładce Parametry: link do ”Ustawienia integracji kosztów”.
Dostępne ustawienia:
- Nie eksportuj, gdy ustawiono wartość dla wymiaru: opcja umożliwiająca zablokowanie eksportu dokumentów. Należy wskazać odpowiedni wymiar, np. „Brak eksportu” - po wybraniu tego wymiaru podczas edycji dokumentu, będzie on pozbawiony możliwości eksportu do programu księgowego.
- Ustawianie daty wpływu: ma być ustawiana dla danej firmy wg daty wystawienia, daty dostawy lub daty bieżącej.
3. Parametry importu dokumentów z SaldeoSMART do programu Varico
Faktury zaliczkowe, faktury w innych walutach i rachunki nie są eksportowane z SaldeoSMART.
Przy imporcie dokumentów do programu księgowego, brane są pod uwagę 4 parametry: Typ, Kategoria, Opis zdarzenia, Rejestr.
Parametry ustawień importu są dostępne: Parametry → Kategorie
1. Typ – w SaldeoSMART mamy 3 typy dokumentów, które są importowane:
- DS (dokument sprzedaży) – sprzedaż towarów i usług,
- FK (faktura kosztowa) – pozostałe wydatki,
- T/M (towar / materiał) – zakup towarów handlowych.
2. Kategoria – odpowiada kategorii w programie księgowym
3. Opis zdarzenia – opis zdarzenia gospodarczego, który jest przenoszony podczas importu.
4. Rejestr – dla każdego rejestru SaldeoSMART przygotowuje oddzielny plik do importu. Rejestry są wykorzystywane np. gdy Klient posiada kilka sklepów i każdy sklep ma osobny rejestr.
Faktury są eksportowane do formatu IMP.
Aby móc wyeksportować fakturę, musi posiadać ona poszczególne pozycje:
- dostawca
- numer dokumentu
- data wystawienia
- data sprzedaży
- termin płatności
- waluta PLN
- przynajmniej 1 pozycja VAT
4. Jak importować dokumenty w programie Varico
Aby zaimportować w programie Varico KPiR plik z fakturami należy wybrać:
Księgi (F2) → wybrać Miesiąc, do którego chcemy importować dokumenty
→ Wiersze
→Importuj→ wczytaj
lub można też wybrać: Funkcje → Księgowanie → Wiersze →Importuj→ Wczytaj.
W oknie „wczytywanie wierszy” należy skonfigurować dane importu i wybrać odpowiedni plik z danymi.
Lista zaimportowanych dokumentów zostaje przeniesiona do KPiR oraz rejestru VAT.
Jest dostępna w:
- wiersze – ścieżka: księgi → miesiąc, którego dotyczyły wczytywane dokumenty → wiersze: poszczególne dokumenty są dostępne poprzez opcję: 'Modyfikuj',
- faktury i dostawy sprzedaży VAT – ścieżka: księgi → miesiąc, którego dotyczyły wczytywane dokumenty → Vat → Faktury i dostawy sprzedaży VAT: poszczególne dokumenty są dostępne poprzez opcję: 'Modyfikuj' oraz poprzez opcję: 'Rozl.VAT i płatności',
- faktury i dostawy zakupu VAT – ścieżka: księgi → miesiąc, którego dotyczyły wczytywane dokumenty → Vat → Faktury i dostawy zakupu VAT: poszczególne dokumenty są dostępne poprzez opcję: 'Modyfikuj' oraz poprzez opcję: 'Rozl.VAT i płatności',
- rejestr sprzedaży – ścieżka: księgi → miesiąc, którego dotyczyły wczytywane dokumenty → Vat → Ewidencja sprzedaży: poszczególne dokumenty są dostępne poprzez opcję: 'Modyfikuj'
- rejestr zakupu – ścieżka: księgi → miesiąc, którego dotyczyły wczytywane dokumenty → Vat → Ewidencja zakupu: poszczególne dokumenty są dostępne poprzez opcję: 'Modyfikuj'.
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.