1. Zarządzanie synchronizacją dostępne jest wyłącznie jeśli SaldeoPULPIT/SaldeoAGENT zalogowany jest na konto Administratora Saldeo.
2. Zarządzanie synchronizacją dostępne jest wyłącznie wtedy, gdy prawidłowo skonfigurowany jest SaldeoSync
3. Aby prawidłowo skonfigurować SaldeoSync, należy postępować według instrukcji:
https://docs.google.com/document/d/1Qp79XLimkKv0YtWuAjPHWEZhdebXSv_-UNIy6Tj3_os
Postępowanie może być różne dla różnych programów księgowych.
4. Jeśli Zarządzanie synchronizacją było, ale zniknęło, oznacza to, że któryś z warunków powyższej instrukcji przestał być spełniony. Aby ustalić, który, należy zapoznać się z logami aplikacji.
W SaldeoPULPIT logi uzyskujemy za pomocą opcji zapisz logi w "O programie", w SaldeoAGENT znajdują się w ścieżce:
C:\Program Files (x86)\Common Files\SaldeoAgent
5. Jeśli Zarządzania synchronizacją nie było w ogóle, oznacza to, że nie zostały poprawnie wykonane wszystkie kroki znajdujące się w ww. instrukcji.
6. Najczęstsze powody braku Zarządzania synchronizacją:
- zmiana bądź błędnie podany adres IP lub port serwera w plikach konfiguracyjnych lub w przypadku gdy zamiast podania ip:port w plikach podana jest nazwa_komputera\\nazwa_instancji błędne jej podanie. W tym przypadku kluczowy jest format ponieważ konieczne jest użycie dwóch backslashy,
- błędne hasło bądź użytkownik SQL podany w plikach konfiguracyjnych,
- użytkownik SQL wygasł (jeśli przy zakładaniu użytkownika zaznaczone zostanie w SQL Enforce password policy standardowo hasło użytkownika wygasa po 6 miesiącach i konieczna jest jego zmiana),
- brak prawidłowych ścieżek podanych w zmiennych środowiskowych SALDEODESKTOP_HOME oraz SALDEOSYNC_HOME. SALDEODESKTOP_HOME musi wskazywać na katalog instalacyjny SaldeoPulpit, a SALDEOSYNC_HOME na lokalizację w którym znajduje się plik konfiguracyjny saldeosync-connection.conf,
- błędna ścieżka wskazana w saldeosync-connection.conf która jeśli plik saldeosync-configuration.conf nie znajduje się na serwerze ma wskazywać na lokalizacje pliku saldeosync-configuration.conf oraz katalogu libs,
- brak lub wgranie złych providerów,
- providery zablokowane przez Windows (Windows blokuje pliki *.jar pobrane z Internetu),
- zmiana katalogu instalacyjnego przy aktualizacji,
- zmiana katalogu z Javą przy instalacji,
- nie obsługiwana wersja programu księgowego (wersja musi znajdować się w naszej macierzy wersji - w takim wypadku musimy poprawić u nas),
- brak uprawnień do Modyfikacji dla katalogu C:\Program Files (x86)\Common Files\SaldeoAgent najlepiej dla pewności dla grupy użytkowników "Użytkownicy",
- inne błędy wynikające z braku postępowania zgodnie z ww. instrukcją.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.