1. Jak eksportować dokumenty z programu SaldeoSMART
Aby móc zaimportować faktury lub dokumenty z SaldeoSMART do programu Streamsoft ALA należy wyeksportować dokumenty sprzedaży (faktury, rachunki) lub dokumenty (kosztowe, sprzedaży lub towar/materiał).
1.1. Eksport faktur sprzedażowych z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować faktury klienta należy wybrać w menu głównym :
Faktury sprzedaży → Lista faktur
a następnie wybrać z listy podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane faktury.
Faktury można eksportować:
- wszystkie wyświetlone na liście – przycisk Eksportuj do Ala nad listą faktur,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj po prawej stronie listy faktur.
1.2. Eksport rachunków z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować rachunki klienta należy wybrać w menu głównym:
Rachunki → Lista rachunków
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane rachunki.
Rachunki można eksportować podobnie jak faktury sprzedażowe:
- pojedynczo (przycisk Eksportuj na liście rachunków),
- wszystkie z listy (przycisk Eksportuj do [nazwa programu księgowego] nad listą rachunków.
1.3. Eksport dokumentów z listy dokumentów w programie SaldeoSMART
Aby wyeksportować dokumenty klienta z archiwum dokumentów należy wybrać w menu głównym
Dokumenty → Lista dokumentów
a następnie wybrać z listy podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane dokumenty.
Dokumenty można eksportować:
- wszystkie zaznaczone na liście dokumentów – przycisk Eksportuj do Ala nad listą dokumentów,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj po prawej stronie listy dokumentów. Przycisk zmieni nazwę na Ponów, jeśli eksport miał już miejsce.
2. Ustawienia integracji dla Streamsoft ALA
Ustawienia integracji dostępne są w zakładce Parametry → Kategorie: link do Ustawienia integracji.
Dostępne ustawienia:
- Nie eksportuj, gdy ustawiono wartość dla wymiaru: opcja umożliwiająca zablokowanie eksportu dokumentów. Należy wskazać odpowiedni wymiar, np. „Brak eksportu” - po wybraniu tego wymiaru podczas edycji dokumentu, będzie on pozbawiony możliwości eksportu do programu księgowego.
- Ustawianie daty wpływu: ma być ustawiana dla danej firmy wg daty wystawienia czy daty dostawy.
3. Parametry importu dokumentów z SaldeoSMART do programu Streamsoft ALA
Uwaga! Faktury zaliczkowe i faktury w walutach nie są eksportowane z SaldeoSMART.
Przy imporcie dokumentów do programu księgowego, brane są pod uwagę 4 parametry: Typ, Kategoria, Opis zdarzenia, Rejestr.
1. Typ – w SaldeoSMART mamy 3 typy dokumentów, które są importowane:
- DS (dokument sprzedaży) – sprzedaż towarów i usług,
- FK (faktura kosztowa) – pozostałe wydatki,
- T/M (towar / materiał) – zakup towarów handlowych.
2. Kategoria – odpowiada kategorii w programie księgowym.
W kategorii są przenoszone informacje na temat:
- domyślnego opisu zdarzenia gospodarczego,
- domyślnego rejestru,
- odliczenia VAT – do wyboru: pełne odliczenie lub odliczenie częściowe 50%,
- kolumny KPIR – do wyboru kolumny 7, 8, 10 i 13.
Dla programu ALA kategoria jest wartością opcjonalną, jej ustawianie staje się nadrzędne w stosunku do pozostałych parametrów tj. rejestru i opisu zdarzenia.
3. Opis zdarzenia – opis zdarzenia gospodarczego, który jest przenoszony podczas importu.
4. Rejestr – dla każdego rejestru SaldeoSMART przygotowuje oddzielny plik do importu. Rejestry są wykorzystywane np. gdy Klient posiada kilka sklepów i każdy sklep ma osobny rejestr.
5. Wymiary (Dokumenty → Parametry → Przejdź do ustawień → …) – wymiary dla SaldeoSMART służą do szczegółowej kategoryzacji dokumentów.
Szczegółowe informacje na temat wykorzystania wymiarów są dostępne w osobnym dokumencie „Wymiary” dostępnym obok przycisku '+Dodaj” po prawej stronie nad listą wymiarów.
Faktury są eksportowane do formatu TXT.
Aby móc wyeksportować fakturę, musi posiadać ona poszczególne pozycje:
- dostawca
- numer dokumentu
- data wystawienia
- data sprzedaży
- waluta PLN
- przynajmniej 1 pozycja VAT
4. Jak skonfigurować KATEGORIE w SaldeoSMART dla Steamsoft ALA
Aby dodać nową kategorię należy w zakładce Lista kategorii kliknąć przycisk:
Do utworzenia kategorii wymagana jest tylko nazwa, po jej wprowadzeniu (i ewentualnym uzupełnieniu pozostałych parametrów) należy potwierdzić utworzenie kategorii przyciskiem:
Po tej operacji i po odświeżeniu strony z listą kategorii powinna na niej znajdować się utworzona kategoria. Jej parametry możemy ustawić klikając ikonę menu rozwijanego z prawej strony listy i wybrać "Edytuj":
Do wyboru mamy parametry jak na poniższym rysunku:
Domyślny opis zdarzenia to treść opisu podpowiadana przez system przy wyborze danej kategorii (opis jest przenoszony do programu księgowego), sugerowany opis można później edytować na poziomie edycji dokumentu.
Pole odliczenie kosztu może przyjąć wartość 75%, jeżeli nie ma być przekazywana informacja o odliczeniu nie należy go uzupełniać
Pola: Domyślny rejestr, Odliczenie VAT, Kolumna KPiR wybieramy ze zdefiniowanych zestawów słownikowych.
5. Jak importować dokumenty w programie Streamsoft
Aby móc zaimportować dokumenty z SaldeoSMART należy w ustawieniach (prawy górny róg programu ALA) wskazać folder na pliki pochodzące z aplikacji.
Otworzy się okno Ustawienia. W zakładce → Katalogi: Katalog poleceń księgowania należy wskazać ścieżkę folderu, w którym będą zapisywane pliki z SaldeoSMART.
Następnie klikamy w Księgowość → Import poleceń księgowania
W oknie Polecenia księgowania kliknąć w ikonę Odczytaj polecenia księgowania
Pojawi się lista wpisów pochodząca z importowanych plików.
Należy kliknąć w ikonę Zaksięguj polecenia księgowania
Jeżeli w oknie Księgowanie poleceń księgowych zaznaczymy Wszystkie, po naciśnięciu OK program automatycznie utworzy wpis do Księgi oraz Rejestru VAT.
Jeżeli zaznaczymy Podczas księgowania pokaż okienko: Księgi, Rejestru VAT, po kliknięciu OK wyskoczą nam odpowiednio okienka do wpisu do księgi i rejestru VAT.
Zaimportowane pliki pojawią się w Księdze oraz Rejestrze VAT sprzedaży lub zakupu.
Zaimportowane pliki pojawią się w rejestrze VAT sprzedaży lub zakupu.
6. Zakładanie podmiotów i synchronizacji kontrahentów z wykorzystaniem dodatku do AUTOMATYCZNEJ INTEGRACJI
Wykorzystanie dodatku do integracji z Streamsoft ALA pozwala na automatyczne zakładanie firm, połączone z synchronizowaniem jej bazy kontrahentów.
Krok 1. Ustawienia konfiguracji dodatku do integracji
Po odpowiednim skonfigurowaniu aplikacji SaldeoPulpit lub SaldeoAgent dostępna jest opcja Zarządzanie synchronizacją
Wybór odpowiedniego programu księgowego (jeśli konto ma kilka) → Pokaż
Aplikacja SaldeoPULPIT pokaże listę firm w Streamsoft ALA:
- przy firmie, którą chcemy dodać do aplikacji, należy kliknąć przycisk Konfiguruj
- a następnie wskazać czy chcemy zsynchronizować kontrahentów → Zapisz
- po skonfigurowaniu firmy i zapisaniu ustawień jest aktywny przycisk Dodaj firmę
- pojawi się funkcja dodania nowej firmy na podstawie danych z Streamsoft ALA lub opcjonalnie możliwość połączenia jej z firmą, która już istnieje w SaldeoSMART (Połącz)
- należy wpisać nazwę skróconą oraz login → Dodaj
- po dodaniu firmy do SaldeoSMART pojawi się okno z komunikatem informującym o dodaniu firmy wraz z liczbą
- skonfigurowanych kontrahentów
- po dodaniu firmy jest ona dostępna na liście firm w SaldeoSMART
- dla firm już dodanych możliwa jest aktualizacja jej danych przez „Aktualizuj firmę” (funkcja wywoływana na żądanie)
z
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.