Opis integracji z programem
Mała Księgowość Rzeczpospolitej
1. Jak eksportować dokumenty z programu SaldeoSMART?
Aby móc zaimportować faktury i dokumenty z SaldeoSMART do programu Mała Księgowość Rzeczpospolitej, należy w pierwszej kolejności wyeksportować dokumenty sprzedaży: faktury i rachunki lub dokumenty (sprzedaży – faktury i rachunki, kosztowe lub towar/materiał).
1.1. Eksport faktur sprzedażowych z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować faktury klienta, należy wybrać w menu głównym:
Faktury → Lista faktur,
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane faktury.
Faktury można eksportować:
- wszystkie wyświetlone na liście – przycisk Eksportuj do Mała Ks. Rzecz. nad listą faktur,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj po prawej stronie listy faktur. Przycisk zmieni nazwę na Ponów, jeśli eksport miał już miejsce.
1.2. Eksport rachunków z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować rachunki firmy, należy wybrać w menu głównym:
Rachunki → Lista rachunków,
a następnie wybrać z listy klienta i określić miesiąc, z którego będą eksportowane rachunki.
Rachunki można eksportować podobnie jak faktury sprzedażowe:
- pojedynczo (przycisk Eksportuj na liście rachunków),
- wszystkie z listy (przycisk Eksportuj nad listą rachunków).
1.3. Eksport dokumentów z listy dokumentów w programie SaldeoSMART
Aby wyeksportować dokumenty klienta z archiwum dokumentów, należy wybrać w menu głównym:
Dokumenty → Lista dokumentów,
a następnie wybrać z listy Podmiot i określić miesiąc, z którego będą eksportowane dokumenty.
Dokumenty można eksportować po włączeniu Trybu eksportu:
- wszystkie zaznaczone na liście dokumentów – przycisk Eksportuj do Mała Księgowość Rzeczypospolitej nad listą dokumentów,
- pojedynczo – przycisk Eksportuj po prawej stronie listy dokumentów. Przycisk zmieni nazwę na Ponów, jeśli eksport miał już miejsce.
2. Ustawienia integracji dla Małej Księgowości Rzeczpospolitej
Ustawienia integracji dostępne są w zakładce Parametry → ”Ustawienia integracji kosztów”.
Dostępne ustawienia:
- Ustawianie daty wpływu: ma być ustawiana dla danej firmy wg daty wystawienia czy daty dostawy.
3. Parametry importu dokumentów z SaldeoSMART do programu Mała Księgowość Rzeczpospolitej
Faktury zaliczkowe nie są eksportowane z SaldeoSMART.
Przy imporcie dokumentów do programu księgowego, brane są pod uwagę 4 parametry:
Typ, Kategoria, Opis zdarzenia, Rejestr.
1. Typ – w SaldeoSMART mamy 3 typy dokumentów, które są importowane:
- DS (dokument sprzedaży) – sprzedaż towarów i usług,
- FK (faktura kosztowa) – pozostałe wydatki,
- T/M (towar/materiał) – zakup towarów handlowych.
2. Kategoria – zawiera w sobie informacje na temat konta księgowego po stronie programu Mała Księgowość Rzeczpospolitej, opisu zdarzenia gospodarczego oraz domyślnego rejestru.
Można także wskazać kolumnę w księdze KPiR oraz numer konta księgowego. W przypadku eksportu dokumentów dla ryczałtu w polu “Kolumna KPiR” należy wybrać wartość “nie dotyczy”.
Podczas importu dokument będzie zaksięgowany zgodnie z tym, co jest zapisane po stronie programu księgowego w ustawieniach konta księgowego (Kartoteki → Konta księgowe).
3. Opis zdarzenia – opis zdarzenia ustawiony w SaldeoSMART pojawi się w polu/kolumnie „Opis zdarzenia gospodarczego”. Jeśli opis nie zostanie ustawiony, wówczas zostanie nadany opis domyślny dla wybranego konta księgowego.
4. Rejestr – zawiera w sobie informacje na temat rejestru VAT po stronie programu Mała Księgowość Rzeczpospolitej, do wyboru wg listy rejestrów, która jest w programie, tj.:
00 - Bez ewidencji VAT
01 - Dostawa towarów i usług
02 - Nabycie śr. trw. zw. wył. z czynn. opodatk.
03 - Nabycie śr. trw. zw. z czynn. opodatk. i zwolnionymi
04 - Nabycie śr. trw. zw. wył. z czynnościami zwolnionymi
05 - Nabycie tow. i usł. pozost. zw. wył. z czynn. opodatk.
06 - Nabycie tow. i usł. pozost. zw. z czynn. opodatk. i zwoln.
07 - Nabycie tow. i usł. pozost. zw. wył. z czynn. zwolnionymi
08 - Import usług zw. wył. z czynnościami opodatkowanymi
09 - Import usług zw. z czynn. opodatkowanymi i zwolnionymi
10 - Import usług zw. wyłącznie z czynnościami zwolnionymi
11 - Import usług śr. trw. zw. wył. z czynn. opodatkowanymi
12 - Import usług śr. trw. zw. z czynn. opodatk. i zwolnionymi
13 - Import usług śr. trw. zw. wył. z czynnościami zwolnionymi
Faktury są eksportowane do formatu ini (txt).
Aby móc wyeksportować fakturę, musi posiadać ona poszczególne pozycje:
- dostawca,
- numer dokumentu,
- data wystawienia,
- data sprzedaży,
- waluta PLN,
- przynajmniej 1 pozycja VAT.
Aby wyeksportować faktury dla ryczałtu, należy stworzyć Kategorię FAKTURA i w polu “Kolumna KPiR” wybrać wartość “nie dotyczy”.
4. Jak importować dokumenty w programie Mała Księgowość Rzeczpospolitej
Aby zaimportować w programie Mała Księgowość Rzeczpospolitej plik z fakturami, należy wybrać:
1. Księgowość → Operacje → Importowanie dokumentów
2. W oknie „Importowanie dokumentów” → Z pliku (F3)
3. Należy wybrać plik z dokumentami, zapisany wcześniej na dysku komputera → Otwórz
4. W oknie importu pojawią się wszystkie zaimportowane z pliku dokumenty → wybrany dokument → Wprowadź (F7)
5. W oknie „Wprowadzanie zaimportowanego dokumentu” - Zatwierdzamy → OK (F2) lub uzupełniamy brakujące informacje i zatwierdzamy.
6. Lista zaimportowanych dokumentów zostaje przeniesiona do KPiR (Księgowość → Dokumenty → Ewidencja dokumentów zaksięgowanych) oraz rejestru VAT (Księgowość → Zestawienia → Rejestry VAT).
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.