Opis integracji z programem
Demega
1. Jak eksportować dokumenty z programu SaldeoSMART
Aby móc zaimportować faktury lub dokumenty z SaldeoSMART do programu „DEMEGA” należy wyeksportować dokumenty sprzedaży (faktury, rachunki, faktury w obcych walutach) lub dokumenty (kosztowe, sprzedaży lub towar/materiał).
1.1. Eksport faktur sprzedażowych z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować faktury klienta należy wybrać w menu głównym:
Faktury sprzedaży → Lista faktur
a następnie wybrać z listy klienta i określić miesiąc, z którego będą eksportowane faktury.
Faktury można eksportować:
- wszystkie wyświetlone na liście (1) – przycisk Eksportuj do [nazwa programu księgowego] nad listą faktur,
- pojedynczo (2) – przycisk Eksportuj na liście faktur.
1.2. Eksport rachunków z programu SaldeoSMART
Aby wyeksportować rachunki klienta należy wybrać w menu głównym:
Rachunki → Lista rachunków
a następnie wybrać z listy klienta i określić miesiąc, z którego będą eksportowane rachunki.
Rachunki można eksportować podobnie jak faktury sprzedażowe:
- pojedynczo (przycisk Eksportuj na liście rachunków),
- wszystkie z listy (przycisk Eksportuj do [nazwa programu księgowego]” nad listą rachunków.
1.3. Eksport dokumentów z listy dokumentów w programie SaldeoSMART
Aby wyeksportować dokumenty klienta z archiwum dokumentów, należy wybrać w menu głównym
Dokumenty → Lista dokumentów,
a następnie wybrać z listy klienta i określić miesiąc, z którego będą eksportowane dokumenty.
Dokumenty można eksportować:
- wszystkie zaznaczone na liście dokumentów (1) – przycisk Eksportuj do [nazwa programu księgowego] nad listą dokumentów,
- pojedynczo (2) – przycisk Eksportuj na liście dokumentów.
2. Warunki importu dokumentów z SaldeoSMART do programu „DEMEGA”
Faktury zaliczkowe nie są eksportowane z SaldeoSMART.
Przy imporcie dokumentów do programu księgowego, brane są pod uwagę 4 parametry: Typ, Kategoria, Opis zdarzenia, Rejestr.
1. Typ – w SaldeoSMART mamy 3 typy dokumentów, które są importowane:
- DS (dokument sprzedaży) – sprzedaż towarów i usług,
- FK (faktura kosztowa) – pozostałe wydatki,
- T/M (towar / materiał) – zakup towarów handlowych.
2. Kategoria
DOK. ZAKUP (FK):
Nazwa kategorii: “TOWAR” -> Kol. 10 Zakup towarów
Nazwa kategorii: “ZAKUP” lub Cokolwiek innego -> Kol. 13 Pozostałe wydatki
DOK. SPRZEDAŻ (DS):
Nazwa kategorii: SPRZEDAŻ -> kol. 7 Sprzedaż towarów i usług
Z poziomu listy kategorii zaznacza się czy data wpływu ma być ustawiana dla danej firmy wg daty wystawienia czy daty dostawy.
3. Opis zdarzenia - to pole przenosi się w programie do “Zdarzenia”
4. Rejestr
Faktury są eksportowane do formatu Edi++ (EdiPP).
Aby móc wyeksportować fakturę, musi posiadać ona poszczególne pozycje:
- dostawca
- numer dokumentu
- data wystawienia
- data sprzedaży
- waluta PLN
- przynajmniej 1 pozycja VAT
3. Jak importować dokumenty w programie „DEMEGA”
Aby zaimportować dokumenty w programie „DEMEGA” należy wybrać:
Księga Przychodów → Import dokumentów z innych systemów komputerowych
Pojawi się okno „Tabela importu dokumentów z innych systemów komputerowych”.
Aby zaimportować dokument z SaldeoSMART należy:
1. Wskazać format dokumentów, czyli SubiektGT (plik w formacie EDI++)
2. Wskazać zapisany na dysku komputera plik z dokumentami do importu.
A następnie zaimportować dokumenty.
Pojawi się informacja ile dokumentów znajdowało się w pliku i ile z nich zostało zaimportowanych → Tak
Po imporcie dokumenty są dostępne w:
Księga Przychodów → Rejestracja dokumentów w księdze i rejestrze VAT
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.