Aplikacja mobilna SaldeoSMART
Informacje ogólne i pobieranie aplikacji
- Aplikacja SaldeoSMART została przygotowana dla systemów iOS i Android.
- Aby ją pobrać należy wyszukać w sklepie hasło: SaldeoSMART.
- Aplikacja SaldeoSMART jest przygotowana dla użytkowników programu SaldeoSMART, którzy logują się zarówno od strony Panelu Firmy (klienta biura rachunkowego), jak i dla użytkowników Panelu Księgowego.
- Aplikacja jest dostępna dla użytkowników SaldeoSMART online (linki poniżej).
AppStore: Google Play:
Link do sklepu App Store dla Użytkowników SaldeoSMART online
Link do sklepu Google Play dla Użytkowników SaldeoSMART online
- Aplikacja jest dostępna także dla użytkowników SaldeoSMART w wersji lokalnej i na serwerach dedykowanych (linki poniżej) - zgodnie z harmonogramem aktualizacji. Można pobrać ją ze sklepu AppStore.
Link do sklepu App Store dla instalacji lokalnych i serwerów dedykowanych
Link do sklepu Google Play dla instalacji lokalnych i serwerów dedykowanych
6. Dla urządzeń z oprogramowaniem Android plik do instalacji można pobrać ze strony www.saldeosmart.pl/aplikacja-mobilna/lokalne-android - należy wybrać plik dla posiadanej wersji programu SaldeoSMART.
a) Odnajdź plik w menedżerze plików na Twoim telefonie, a następnie kliknij w plik app-original-release.apk (Uwaga! W nazwie pliku będzie także numer pobieranej wersji aplikacji mobilnej).
b) Dostaniesz komunikat o potrzebie przyznania Menadżerowi plików zezwolenia na instalowanie aplikacji spoza marketu. Należy wybrać opcję "Ustawienia".
c) Zostaniesz przeniesiony do ekranu Ustawienia - Instalowanie nieznanych aplikacji.
d) Należy kliknąć na sliderze tak, aby dla parametru "Zezwól z tego źródła" była ustawiona wartość na OK. Teraz możesz przycisnąć przycisk powrotu.
e) Kontynuuj instalację aplikacji mobilnej - aby ją zainstalować należy kliknąć “Instaluj”.
Logowanie do aplikacji - użytkownicy online
Użytkownik - jest to ten sam login, który jest używany do zalogowania się do aplikacji przez przeglądarkę internetową.
Kod - można ustawić w Ustawieniach konta lub z poziomu aplikacji mobilnej klikając Nie znam kodu.
Aby ustawić kod należy zalogować się do SaldeoSMART przez przeglądarkę internetową i wejść w Ustawienia konta.
Następnie w ostatniej sekcji na dole strony (Wersja mobilna) ustawić kod dla aplikacji mobilnej, który składa się wyłącznie z cyfr (minimum 6).
Z poziomu aplikacji mobilnej należy wybrać Ustaw kod logowania i postępować zgodnie z komunikatami w 3 krokach:
Logowanie do aplikacji - instalacje lokalne i serwery dedykowane
Przed zalogowaniem należy wskazać serwer, na którym pracuje użytkownik. W tym celu należy wybrać Ustawienia (ikona koła zębatego ). Domyślnie podpowiadany jest serwer saldeo.brainshare.pl - w polu Aktualnie wybrany należy ręcznie wpisać właściwy adres, na którym użytkownik loguje się do SaldeoSMART i wybrać Zapisz. Po zapisaniu serwera użytkownik może zalogować się do aplikacji.
Przy logowaniu się do aplikacji mobilnej, użytkownicy instalacji lokalnych i serwerów dedykowanych korzystają z nazwy Użytkownika oraz Kodu (do wskazania w Ustawieniach Konta - analogicznie jak dla wersji online - opisane powyżej).
Dostępne funkcjonalności
W ramach aplikacji mobilnej są dostępne główne funkcjonalności: dodawanie dokumentu, wyszukiwanie dokumentów, wystawianie faktur sprzedażowych, wyszukiwanie faktur sprzedaży oraz Panel Główny z dostępem do podstawowych wyników firmy.
Po zalogowaniu się po stronie Panelu Księgowego w pierwszej kolejności należy wybrać firmę z listy firm, do której Użytkownik ma dostęp, a następnie można korzystać z funkcji aplikacji.
Uwaga! Zakres dostępnych funkcjonalności zależy od posiadanego pakietu oraz uprawnień użytkownika w SaldeoSMART.
Dodawanie dokumentów
Aby zapewnić odpowiednią jakość dla przesyłanych dokumentów, aplikacja mobilna SaldeoSMART pozwala na dodawanie dokumentów w formatach: PDF, PNG, JPG.
Można korzystać z systemu plików bezpośrednio z telefonu (dodawanie z dowolnego folderu), przesyłać do SaldeoSMART otrzymane w mailu w formacie plików PDF oraz bezpośrednio z dodawania zdjęć z telefonu.
Na etapie dodawania dokumentów można wpisać swój własny komentarz, można także przekazać dokumenty do odczytywania - ta funkcja jest dostępna wyłącznie dla tych użytkowników, którzy mają do niej uprawnienia.
Dodawanie plików zapisanych w telefonie
1. Chcąc dodać dokument zapisany w telefonie wybieramy opcję +Dodaj dokument
2. Po wyborze opcji Wybierz pliki otworzą się miejsca zapisywania plików w telefonie, może to być bezpośrednio dysk telefonu lub folder na nim utworzony, dysk Google (dla telefonów z systemem Android) lub iCloud (dla telefonów z systemem iOS).
Dodatkowym udogodnieniem jest to, że od teraz użytkownicy mogą dodać więcej niż 1 plik, ponieważ umożliwiliśmy szybkie załączanie nawet do 10 plików.
3. Po wyborze plików określamy parametry dodawania dokumentów w SaldeoSMART.
Dodawanie dokumentów otrzymanych e-mailem
Przykład użycia dla faktur otrzymanych e-mailem:
Dodawanie zdjęć z aparatu telefonu
1. Postępujemy podobnie jak w przypadku dodawaniu plików zapisanych w telefonie i klikamy +Dodaj dokument
Po zrobieniu zdjęcia przechodzimy do widoku, na którym możemy dodać zdjęcie do Saldeo, klikając w przycisk Gotowe.
2. Dalsze kroki wyglądają tak samo jak przy dodawaniu pliku.
Seryjne dodawanie zdjęć faktur wielostronicowych
Jeżeli Twoja faktura jest wielostronicowa możesz zrobić serię zdjęć poszczególnych stron.
W tym celu możesz od razu skorzystać z opcji Zrób serię zdjęć lub robiąc pojedyncze zdjęcie przejdź w tryb seryjny, klikając na ikonę zmiany trybu:
Masz fakturę wielostronicową? Zrób serię zdjęć! Limit zdjęć wynosi 20.
Zacznij od pierwszego zdjęcia, a następnie zrób zdjęcia wszystkich stron po kolei. Liczba zrobionych zdjęć będzie widoczna na ikonie trybu.
Kliknij "Dalej" – wszystkie zdjęcia zostaną połączone w jeden plik.
Gotowe! Dodaj nowy dokument wielostronicowy do SaldeoSMART.
Wystawianie faktur sprzedażowych - po stronie klienta biura rachunkowego
Wystawianie faktur jest możliwe od wersji aplikacji mobilnej 1.6. Funkcja działa analogicznie jak w programie. Jest dostępna w menu głównym +Dodaj - Fakturę oraz w skrótach w dolnej części ekranu telefonu po prawej stronie - Dodaj fakturę.
Należy uzupełnić informacje w nagłówku faktury (data wystawienia, data sprzedaży, numer faktury, opcjonalnie wybrać metodę podzielonej płatności lub metodę kasową).
Następnie wybrać kontrahenta i uzupełnić pozycje faktury. Bazy kontrahentów i towarów są pobierane automatycznie, wystarczy w odpowiednim polu wpisać początek nazwy i wybrać z listy właściwą. Na etapie wystawiania faktury możesz także dodać nowego kontrahenta (także pobierające jego dane z bazy GUS lub VIES) lub towar.
W podsumowaniu faktur są informacje dotyczące płatności - termin, numer konta bankowego i forma płatności. Na końcu można dopisać komentarz do faktury (który będzie na fakturze nadrukowany), wskazać wystawcę faktury, a także wybrać opcję wewnątrzwspólnotowej dostawy towaru.
Gdy faktura jest gotowa można ją wystawić lub wystawić i wysłać do kontrahenta mailem. Aby wysłać fakturę mailem, w ustawieniach kontrahenta musi być wskazany jego adres mailowy.
Wystawione faktury można filtrować - w menu głównym zakładka Faktury.
Listę niezapłaconych faktur można także sprawdzić z poziomu strony startowej - klikają “Pokaż” w oknie “Faktury sprzedaży niezapłacone”.
Podsumowanie wyników firmy
Na stronie głównej, jako ostatnia część, znajdują się informacje z podsumowania księgowego, czyli kwoty podatków i ZUS z ostatniego uzupełnionego miesiąca rozliczeniowego.
Opcja „Pokaż” wyświetla ich szczegóły, czyli rodzaje podatków/ ZUS do zapłaty oraz informacje czy są już zapłacone.
Także w menu głównym - Podsumowanie - Podatki/ ZUS można przejść do ich szczegółów.
Program SMARTduet a aplikacja mobilna
Czy wiesz, że jeśli biuro rachunkowe przystąpi do programu współpracy SMARTduet, po stronie klienta biura pojawi się nowa zakładka w menu bocznym, a dodatkowo będzie można zobaczyć tę informację na stronie głównej.
Od tej chwili klient biura rachunkowego będzie mógł z poziomu aplikacji również przystąpić do programu, zakupić swój wybrany pakiet kredytów oraz mieć dostęp do panelu zarządzania kredytami w każdej chwili.
Więcej o programie SMARTduet w aplikacji mobilnej przeczytasz w instrukcji SMARTduet w aplikacji mobilnej
(ostatnia aktualizacja: 22.05.2020/BM)
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.