Jeżeli chcesz zmienić obsługujące Cię biuro rachunkowe, możesz skorzystać z odpłatnego przeniesienia firmy między dwoma biurami lub na własne konto w przypadku, kiedy będziesz korzystał z SaldeoSMART w ramach własnej działalności. Przeniesienie danych wymaga zgody dotychczasowego biura.
Poniższa grafika pokazuje jak wygląda proces przeniesienia, co jest niezbędne i gdzie należy zgłosić dyspozycję przeniesienia firmy.
W wyniku przeniesienia danych firmy, biuro źródłowe traci dostęp do danych, które zostaną przeniesione na inne konto w SaldeoSMART.
Koszt przeniesienia uzależniony jest od tego, czy na biurze, z którego firma jest migrowana jest obieg dokumentów, czy nie.
Jeżeli jest obieg dokumentów koszt migracji wynosi 1 000 zł za firmę, jeżeli nie ma obiegu 300 zł za firmę. Dotyczy to sytuacji, w których przenoszenie odbywa się w ramach jednej instalacji, czyli z wersji on-line na wersję on-line.
Zgodnie z informacją z cennika: nie ma możliwości przeniesienie konta z wersji on-line na wersję lokalną oraz z wersji lokalnej na wersję on-line. Dotyczy to zarówno konta biura, jak i pojedynczej firmy.
Przed rozpoczęciem migracji mamy możliwość ustawienia w systemie flagi: firma w trakcie migracji - flaga chroni przed możliwością usunięcia firmy, ale nie chroni przed możliwością usunięcia dokumentów.
PAMIĘTAJ O PODPISIE I PIECZĘCI NA DOKUMENTACH
Dane na dokumentach muszą być zgodne z danymi w SaldeoSMART.
Na co należy zwrócić uwagę przy migracji?
✅Przed migracją nie należy w nowym biurze zakładać firmy, gdyż migracja nie wykona się do założonej firmy, tylko wykona się jako nowa firma. Nie ma możliwości, aby dane przeniesione były do nowo założonej firmy po stronie biura docelowego.
✅Przenoszeni są wszyscy użytkownicy, którzy są po stronie firmy, a nie po stronie biura.
✅Zmigrowane dokumenty ponownie mają status "ODCZYTAJ" natomiast nie należy ich odczytywać
✅Zmigrowane dokumenty ponownie mają status "EKSPORTUJ" lub "WYŚLIJ" też nie należy ich przenosić do programu księgowego. Wynika to z tego, że gubimy informację o tym, iż dokumenty były już eksportowane lub wysyłane do programu księgowego, sam eksport/wysłanie można wykonać wielokrotnie i zawsze (w obiegu zgodnie z uprawnieniami) jest to możliwe.
✅W przypadku migracji firmy z biura rachunkowego, które korzystało z obiegu dokumentów niezbędne jest włączenie obiegu dokumentów na nowym biurze "na chwilę" aby dodać typy dokumentów, a po dodaniu wyłączenie obiegu - operacja niezbędna w celu dostępu do wszystkich zmigrowanych dokumentów.
✅W przypadku migracji firmy z biura na którym jest obieg dokumentów do biura, które posiada również obieg dokumentów - obieg dotyczący firmy jest migrowany. Należy tylko pamiętać, żeby
aktywować typy dokumentów jakie mają być w tym obiegu, czyli dodać je do firmy.
✅Jeżeli na biurze docelowym jest już założona firma - nie może mieć ona nazwy pełnej oraz nazwy skróconej jak firma migrowana.
✅Nie przenosimy historii zmian na dokumentach w obiegu dokumentów
✅W przypadku eskalacji ustawienia zostają wyczyszczone - to oznacza, że jak jest na Firmie ustawiony jest przełożony z Biura to zostanie wyczyszczony.
✅W przypadku migracji z biura rachunkowego, w którym firma korzystała z możliwości wystawiania faktur do biura, w którym nie ma takiej funkcjonalności - firma nie będzie miała podglądu do wystawionych faktur. Rozwiązaniem byłoby, aby biuro docelowe miało również funkcjonalność umożliwiającą wystawianie faktur. Podobnie będzie z dostępem do funkcjonalności moduł zaliczki, kadry.
✅ Jeżeli migrowana firma ma utworzoną integrację z bankiem należy w pierwszej kolejności usunąć połączenie z bankiem. Jeżeli połączenie nie zostanie usunięte, migracja firmy nie wykona się. Usunięcie połączenia możliwe jest bezpośrednio z konta migrowanej firmy lub z konta biura źródłowego, które aktualnie jeszcze obsługuje firmę. Po migracji do biura docelowego można ponownie dokonać integracji z bankiem.
Robimy wszystko, aby proces migracji firmy przebiegał sprawnie i tak szybko, jak to możliwe. Jednak na jego przebieg ma wpływ wiele czynników. Dlatego nie jesteśmy w stanie jednoznacznie wskazać czasu trwania migracji. Po zakończonym procesie skontaktuje się z Państwem konsultant prowadzący zgłoszenie.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.