Celem niniejszego FAQ jest ułatwienie Ci poznania możliwości samodzielnego zakupu pakietów kredytów, z którego możesz skorzystać dzięki współpracy Twojego biura rachunkowego z nami. Znajdziesz tutaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Zachęcamy do zapoznania się z całością FAQ.
W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Twoim biurem rachunkowym.
___________________________________________________________________________________
1. Ogólne informacje o kredytach:
- Co to są kredyty?
Kredyty są jednostką rozliczeniową w systemie SaldeoSMART, dostępną w ramach wybranej wysokości pakietu.
- Na co mogę wykorzystać kredyty?
Kredyty można wykorzystać na:
- Odczytywanie (OCR) dokumentów,
- Pobieranie transakcji z banku,
- Odczyt transakcji z wyciągu bankowego PDF,
- Automatycznego połączenia z rachunkiem bankowym,
- Pobieranie faktur z KSeF.
Więcej szczegółów na co można wykorzystać kredyty, znajdziesz w artykule Funkcje dostępne dzięki kredytom w SMARTduet
- Czy podpisuję umowę na korzystanie z kredytów?
Nie trzeba podpisywać oddzielnej umowy. Wystarczy skorzystać z wersji testowej lub dokonać zakupu kredytów.
Wybór jednej z tych opcji wiąże się jednocześnie z akceptacją regulaminu, do którego odnosi się link znajdujący się w panelu SMARTduet lub na stronie www link.
- Jaka jest różnica między pakietem a planem?
Pakiet - określona liczba kredytów w ramach cyklu rozliczeniowego.
Plan - miesięczny lub roczny okres dostępności usługi po jej opłaceniu.
- Gdzie sprawdzę ile mam aktualnie kredytów do wykorzystania?
Ilość dostępnych kredytów widoczna jest w panelu zarządzania kredytami:
- Jakie funkcje dostanę w ramach pakietu?
Dzięki korzystaniu z kredytów, zyskasz dostęp do archiwum dokumentów oraz wyciągów bankowych. Dzięki temu będzie możliwa m.in. automatyzacja rozrachunków - tj. pobieranie transakcji wprost z rachunku bankowego i automatyczne łączenie transakcji z dokumentami i fakturami w SaldeoSMART.
___________________________________________________________________________________
2. Aktywacja i zarządzanie kredytami:
- Jak rozpocząć korzystanie z kredytów?
Możesz korzystać z płatnych usług, jeśli:
-biuro rachunkowe jest w programie współpracy - na koncie widzisz wtedy nową zakładkę SMARTduet
- biuro rachunkowe posiada aktywne i opłacone konto SaldeoSMART,
- biuro Rachunkowe posiada konto umożliwiającego korzystanie z funkcjonalności dostępnych w ramach usługi,
- złożysz zamówienie na pakiet kredytów na swoim koncie.
- Jak wygląda pierwszy zakup kredytów?
W momencie dołączenia biura rachunkowego do Programu współpracy, zobaczysz na swoim koncie, zakładkę SMARTduet:
Po jej kliknięciu nastąpi przekierowanie do panelu klienta w którym będziesz mógł m. in. zapoznać się z funkcjami dostępnymi dzięki kredytom, regulaminem oraz będzie mógł skorzystać z opcji Wypróbuj SMARTduet
Po kliknięciu Wypróbuj SMARTduet zostaniesz przeniesiony do panelu, w którym będziesz mógł zdecydować o wyborze jednego z pakietów kredytów:
- Określ swoje potrzeby - jak działa suwak?
Ustaw liczbę faktur, które chcesz automatycznie rozliczać.
Aby dostosować SaldeoSMART do Twoich potrzeb, przesuń suwak i określ ile faktur miesięcznie chcesz automatycznie rozliczać.
Jeśli wystawiasz faktury bezpośrednio w SaldeoSMART, system automatycznie połączy je z odpowiednimi transakcjami bankowymi. Faktury w SaldeoSMART wystawiasz bez dodatkowych opłat.
Jeśli Twoje faktury są wystawiane poza SaldeoSMART, podaj przybliżoną liczbę faktur, które chcesz dodać do systemu miesięcznie. Dzięki temu system będzie mógł lepiej dopasować się do Twoich potrzeb.
- Co zrobić w sytuacji, kiedy brakuje mi kredytów?
Należy w panelu zarządzania kredytami wybrać “Zwiększ bieżący pakiet” i wybrać większy pakiet, który doładuje różnicę kredytów pomiędzy pakietami. W takim przypadku zapłacisz tylko różnice w cenie a okres rozliczeniowy pozostanie bez zmian.
- Czy pakiet kredytów odnawia się automatycznie?
Nie, czas ważności pakietu jest zgodny z wybranym planem:
- miesięcznym, to oznacza że po 30 dniach, musisz na nowo dokonać zakupu wybranego pakietu.
- roczny, to oznacza że po roku, wybierasz na nowo kolejny pakiet.
- Czy mogę zmienić pakiet na mniejszy/większy?
Kupując kredyty kupujesz je na dany okres rozliczeniowy miesięczny lub roczny. W czasie trwania danego okresu rozliczeniowego, możesz podnieść abonament na wyższy.
Natomiast po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego, kupując kredyty na kolejny okres, możesz zmniejszyć lub zwiększyć wybrany pakiet.
- Czy mogę przetestować nieodpłatnie jak wygląda korzystanie z kredytów?
tak, przed rozpoczęciem korzystania z usług w wersji płatnej jest możliwość jednorazowego skorzystania z wersji testowej.
- Czy z poziomu aplikacji mobilnej będzie możliwość nabycia kredytów?
Docelowo planujemy taką możliwość.
- Jak można zrezygnować z Usługi pakietów?
Wystarczy nie kupować nowego pakietu po zakończonym okresie rozliczeniowym. Nie trzeba dodatkowo wypowiadać umowy. Pakiety nie przedłużają się automatycznie. Brak zapłaty w kolejnym okresie rozliczeniowym jest jednoznaczne z zakończeniem usługi. Można do niej powrócić w dowolnym momencie.
___________________________________________________________________________________
3. Rozliczanie i dostęp do informacji:
- Skąd mogę pobrać fakturę za zakup pakietu kredytów?
Faktura będzie dostępna w panelu zarządzania kredytami na koncie SaldeoSMART oraz wysłana na adres mailowy wskazany w zamówieniu.
- Gdzie mogę zapoznać się z instrukcjami w których opisane są funkcjonalności na które mogę wykorzystać kredyty?
Przed przystąpieniem do programu pojawi się informacja o funkcjach dostępnych dzięki kredytom.
Również w sekcji Najczęściej zadawane pytania będzie informacja na co można wykorzystać kredyty:
Przygotowaliśmy również osoby artykuł: Funkcje dostępne dzięki kredytom w SMARTduet
- Czy i gdzie mam dostępny raport wykorzystania kredytów?
W panelu zarządzania kredytami na koncie SaldeoSMART:
- Jaka jest minimalna pula kredytów możliwa do zakupu?
20 kredytów w pakiecie rocznym, 20 kredytów doładowywane jest co miesiąc przez 12 miesięcy.
50 kredytów w pakiecie miesięcznym, jednorazowe doładowanie w wysokości 50 kredytów.
- Gdzie mam dostępny cennik?
Cennik dostępny jest w panelu na koncie SaldeoSMART
- Czy niewykorzystane kredyty zostaną zachowane na koncie na następny miesiąc?
Niewykorzystane kredyty nie przechodzą na następny miesiąc.
- Co się stanie jak nie opłacę kolejnego okresu rozliczeniowego?
Stracisz możliwość korzystania z kredytów, które wykorzystujesz na:
- Odczytywanie (OCR) dokumentów,
- Pobieranie transakcji z banku,
- Odczyt transakcji z wyciągu bankowego PDF,
- Automatycznego połączenia z rachunkiem bankowym,
- Pobieranie faktur z KSeF.
___________________________________________________________________________________
4. Dodatkowe pytania:
- Jeżeli będę chciał przejść na swoje konto Saldeo, to czy kredyty zwiększą pulę kredytów dostępną w pakiecie?
Jeśli zdecydujesz się przejść do innego Biura Rachunkowego które jest w programie to kredyty przejdą, jeśli wykupisz swoje konto firmowe to podpisujesz odrębną umowę z Operatorem, gdzie w pakiecie firmowym kredyty nie przechodzą.
- Czy kupując dodatkowe kredyty mogę płacić kartą lub blikiem?
Można będzie dokonać płatności kartą oraz blikiem.
- Czy jest możliwość podpięcia karty kredytowej do płatności?
Nad podpięciem karty kredytowej będziemy pracować w kolejnym etapie automatyzacji usługi.
- Czy mogę zmienić pakiet miesięczny na roczny w czasie trwania okresu rozliczeniowego?
Nie, w czasie trwania okresu rozliczeniowego, nie można zmieniać planu z miesięcznego na roczny. Należy poczekać do zakończenia danego okresu i wtedy wykupić nowy, roczny lub miesięczny.
- Czy jeśli skończą mi się kredyty, mogę korzystać z puli kredytów Biura Rachunkowego?
Należy skontaktować się ze swoim Biurem Rachunkowym w celu udostępnienia przez Biuro puli kredytów.
___________________________________________________________________________________
5. Przydatne linki:
Funkcje dostępne dzięki kredytom w SMARTduet
FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące SmartDUET
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.