Minister Finansów poinformował, że w 2024 roku nie zostanie uruchomiony obowiązkowy Krajowy System e-Faktur. Nowa data uruchomienia obowiązkowego przesyłania e-faktur poprzez KSeF nie została podana.
Ty jednak nie czekaj! Dowiedz się, co jako biuro rachunkowe możesz zrobić, aby pomóc w przygotowaniu klientów do obowiązkowego wdrożenia KSeF.
Krok 1: Zweryfikuj listę klientów
Zweryfikuj listę swoich klientów - sprawdź, kto korzysta z funkcji wystawiania faktur
w SaldeoSMART.
Pamiętaj! Klient może wysłać do KSeF tylko faktury wystawione w SaldeoSMART. Z poziomu SaldeoSMART nie ma możliwości wysłania do KSeF faktur wystawionych w innych programach do fakturowania.
Sprawdź też, czy masz wśród klientów takich, którzy będą zwolnieni z przekazywania faktur do KSeF na starcie.
Krok 2: Sprawdź, czy klient ma udostępnione dane logowania do SaldeoSMART?
Jeżeli Twoi klienci nie logują się do SaldeoSMART - możesz im udostępnić dane logowania. Wystarczy, że na koncie klienta będzie podany jego adres e-mail, a Ty jako biuro wygenerujesz hasło dla niego lub klient skorzysta z możliwości odzyskania hasła.
Dzięki dostępowi do SaldeoSMART, klient będzie mógł sam wysyłać faktury do KSeF i pobierać faktury z KSeF.
Krok 3: Token
Przed korzystaniem z KSeF w SaldeoSMART klient powinien w aplikacji ministerialnej wygenerować token dla swojej firmy i dla biura wraz z odpowiednimi uprawnieniami. Ustal z klientem model współpracy
w zakresie KSeF: co będzie należało do Twoich obowiązków jako biura, a co do obowiązków klienta.
https://www.podatki.gov.pl/ksef/aplikacja-podatnika-ksef-i-inne-narzedzia/
Krok 4: Demo KSeF SaldeoSMART
Skorzystaj z wersji Demo KSeF SaldeoSMART i sprawdź, jak wygląda obsługa od strony biura oraz od strony klienta.
Ty jako biuro rachunkowe również będziesz wystawiać faktury za swoje usługi i wysyłać je do KSeF, dlatego już dziś sprawdź, jak możesz wystawić faktury bezpośrednio z SaldeoSMART.
Krok 5: Podział pracy
Ustal z klientem, kto będzie odbierał faktury z KSeF. Jeżeli zdecydujesz, wspólnie z klientem, że będzie to robiło biuro, pamiętaj, że klient musi nadać dla biura odpowiednie uprawnienia.
Dodatkowo warto rozważyć w umowie z klientem zakres obowiązków dotyczący KSeF.
Krok 6: Akceptacja merytoryczna faktur pobranych z KSeF (miniobieg KSeF)
Klient jako osoba, wiedząca najlepiej, które faktury go dotyczą, będzie miał możliwość oceny zasadności faktury pobranej z KSeF, dzięki jej akceptacji lub odrzucenie z poziomu SaldeoSMART.
Aplikacja ministerialna KSeF nie daje takich możliwości.
Więcej szczegółów jak działa miniobieg KSeF w artykule <<tutaj>>
Krok 7: Księgowanie faktur pobranych z KSeF
Po akceptacji merytorycznej faktur widzisz, które faktury możesz przekazać do księgowania w programie księgowym.
SaldeoSMART posiada również rozbudowaną możliwość filtrowania faktur, dzięki czemu również usprawnisz proces wyboru dokumentów, które mają podlegać księgowaniu.
Porównaj dostępne funkcje w SaldeoSMART vs aplikacja ministreialna:
Dzięki przygotowaniu z odpowiednim wyprzedzeniem szybciej Ty i Twoi klienci przystosujecie się do nowego sposobu wystawiania faktur. Być może nadeszła pora, by część zadań delegować na klienta, ale to wszystko zależy od tego, jaki model współpracy z klientem ustalisz: które czynności w zakresie KSeF będą po stronie klienta, a które po stronie biura.
Dlaczego warto postawić na SaldeoSMART? Zaoszczędzisz czas, który jest bezcenny.
Dzięki SaldeoSMART nie będziesz musiał dbać o dostosowanie swoich systemów do wdrożenia KSeF.
W SaldeoSMART już to wszystko jest!
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.